DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Fittipaldi: A memorizálás lesz a legnehezebb

A Fittipaldi család negyedik tagja ejti meg Formula-1-es debütálását a hétvégén: Pietro Fittipaldi egy éve nem vezethette már a Haas autóját, és kétszeres világbajnok nagyapja is csak azt tanácsolta neki, élvezze ki a pillanatot.

Romain Grosjean múlt vasárnapi balesetének következménye lett a Szahíri Nagydíj egyik váratlan debütánsa: a 24 éves Pietro Fittipaldi idén már második éve a Haas tesztpilótája, ám a balszerencsés események előtt mégsem állt közel az F1-es bemutatkozáshoz. Legutóbb 2017-ben, a megritkult mezőnyű és fennállása utolsó szezonját futó Formula V8 3.5-ben szerzett bajnoki címet, 2018-as szezonját egy a WEC-ben elszenvedett spái lábtörés hátráltatta, tavaly látványtalan éve volt a DTM-ben, 2020-ban pedig sehol nem versenyzett. A kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája azonban nagy-nagybátyja, Wilson, és nagybátyja, Christian után a legendás brazil versenyzői dinasztia negyedik F1-es pilótája lesz.

„Ő [Emerson], valamint a nagybátyáim, Max és Christian is azt tanácsolták, hogy élvezzem, hiszen több F1-es debütálófutamom biztosan nem lesz. Azt mondták, hogy lépésről lépésre haladjak, majd pedig nyomjam padlóig a gázt” – számolt be a hír otthoni fogadtatásáról Fittipaldi, aki már Miamiban született.

EoUf2oSWEAIlrnD



A brazil nem vitatja, hogy nehéz feladat és komoly tanulási görbe áll előtte a következő napokban, hiszen amellett, hogy a mezőny egyik gyengébb autójában ül, komplex munkafolyamatokkal is meg kell ismerkednie.

„Már nagyjából egy éve, hogy utoljára vezettem az autót, tavaly volt 6-7 tesztnapom a Haasszal. Azóta szimulátoroztam, fizikálisan fitt maradtam, de az edzőteremben lehetetlen átérezni azokat az erőhatásokat, amelyekkel majd az autóban szembesülök. Az egy év kihagyás miatt tudom, hogy a pénteki nap sokként fogja érni a testem, de biztos vagyok benne, hogy megoldjuk. Kulcsfontosságú, hogy nyugodt maradjak. A legnehezebb rész talán az lesz, hogy felvegyem a ritmust és megjegyezzem azt a rengeteg procedúrát, amit az autóban csinálni kell” – mondta.

Fittipaldi a szerencsésebb tartalékpilóták egyikének tarthatja magát, hiszen napjainkban az F1-ben nem alapvetés, hogy szükség esetén egy csapat az autóról általában nem sok valódi tapasztalattal rendelkező harmadik számú versenyzőjéhez nyúl: idén a Racing Pointnál és a Mercedesnél is a lehető legfrissebb F1-es versenyrutinnal rendelkező pilótára szavaztak ilyen helyzetben.

„Nem kérdezősködtem, Romain balesete után természetesen mindannyiunk számára az ő épsége volt az elsődleges” – mondta arra a kérdésre, számított-e rá, hogy ő lesz a kiválasztott. „Hétfőn aztán Günther [Steiner] kihívott a pályára és közölte velem, hogy az enyém az ülés. Günther mindig tartja a szavát, nagyon egyenes velem, ezért is szeretek vele dolgozni – remek csapatfőnöknek tartom.”

A formula.hu részvételével zajló online sajtótájékoztatón szintén jelenlévő Kevin Magnussen hozzátette, igyekszik segíteni a beilleszkedést új csapattársának: „Próbálom felhívni rá a figyelmét, hogy a versenyhétvégét és az autók beállítását illetően mely részekre érdemes a leginkább odafigyelni. Sok minden van ugyanis a kormányon, amit az előnyünkre fordíthatunk, például a differenciálmű állításával. Próbálok segíteni, hogy minél előbb felzárkózzon a lehető legmagasabb szintre, de biztos, hogy jó munkát fog végezni” – fogalmazott az F1-es karrierjét a szezon végén egy időre biztosan befejező dán.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: