Megegyezett a gyári csapatként, Racing Pointtal karöltve 2021-ben rajtrácshoz csatlakozó Aston Martin a Formula-1-gyel arról, hogy a tervezett 23 nagydíjból 12-szer a márka biztosítja a biztonsági és orvosi autókat – írja megbízható forrásra hivatkozva a RaceFans.net.
Nem tűnik el a jól ismert Mercedes-AMG sem a versenyekről, a maradék 11 futamon továbbra is a német márka szállítja a biztonsági és orvosi kocsit. Az Aston Martin választ, melyik futamokat preferálja: ezek a számára fontosabb piacok lesznek, míg a Mercedesnek jut a maradék, például Brazília. A Daimler konszernnek 20 %-os tulajdonjoga van az Aston Martinban, ennek is szerepe lehetett a megállapodásban.
A lap hozzáteszi, hogy az Aston Martin orvosi autója feltehetően a DBX lesz: érdekesség, hogy ez a modell az AMG GT R (a jelenlegi safety car) 4 literes V8 motorját használja.
Ezzel a megállapodással 1996 óta tartó tradíció szakad meg a Formula-1-ben jövőre. Az említett év Argentin Nagydíján egy Renault Clio volt a biztonsági autó, attól kezdve kizárólag a Mercedes gyártmányai. A múltban Lamborghini, Porsche, Honda és Fiat is betöltötte a safety car funkcióját 1973-mal kezdődően, amikor először küldtek be egy autót a mezőny lassítására.