Kissé rejtélyes módon javult hatalmasat a Mercedes Törökországban szombatról vasárnapra, legalábbis Lewis Hamilton alatt - a világbajnok öt másodpercet kapott az időmérőn, aztán a futamot fél perccel nyerte meg, mintha nem is ugyanaz az autó lett volna. A részletekről Andrew Shovlin, a csapat vezető mérnöke beszélt.
"Nem tudom, hogy most hogyan teljesítenénk az időmérőn, szeretném hinni, hogy jobban, de az azért bátor tipp, hogy öt másodpercet javulnánk, vagy hogy a pole-ért harcolnánk, hogy egyáltalán Max Verstappen idejét hoznánk" - idézi Shovlin szavait a Formula-1.com. "Az viszont biztos, hogy a változó körülmények miatt megengedett változtatások, amiket a versenyig eszközölhettünk, elég sokat segítettek."
"Befolyásolhattuk, hogy hogyan melegítse az autó a gumikat, a fékezésből származó energiát átirányíthattuk a felnikbe. Kőkeményen dolgoztunk a felvezető és kivezető körökön, hog elérjük és megtartsuk az ideális hőmérsékletet, de itt az a helyzet, hogy amikor hidegek, akkor két-három fok is azt a különbséget jelentheti, hogy működnek, vagy nem. Vagy máködnek, melegszenek és megvan a tapadás, vagy nem érik el az ideális tartományt és a gumi olyan lesz, mintha műanyag lenne, nem tapad és egyre hidegebb lesz2 - magyarázta. Hozzátette, hogy vasárnap többé-kevésbé normális módon melegíthették a gumikat, míg szombaton ezzel komoly gondjaik voltak, ez jelenthette a különbséget.
Lewis Hamilton annyit mondott, hogy az autót abba az irányba fejlesztették, úgy ütemezték a frissítéseket, hogy az év ezen szakaszában már Szingapúrban, Brazíliában, vagy hasonló helyszíneken versenyeznek majd, ahol meleg van és ahol nagyon vigyázni kell a gumikra. Most viszont a hideg Európában voltak gondjaik a hátsó abroncsokkal - sokat gondolkodtak és dolgoztak azon, hogy ezt hogyan lehetne megoldani. Sikerült...