Több versenyhétvége első edzésein kerül szóba, hogy mennyire csúszós is az aszfalt, ám Törökországban egészen új szinten tapasztalja ezt most meg a mezőny: a hűvös időjárás és a versenyzésre régóta nem használt pálya okán szinte alig javult a tapadás az edzések során, a versenyzőknek láthatóan minden kanyarban igazi küzdelem, hogy a pályán tartsák az autót, a gázra pedig az ideálisnál jóval később tudnak csak rálépni – ők sem és a nézők sem láttak még ilyet.
Bár az éjszaka folyamán utcai autókkal is próbálták felgumizni a pályát, szombat délelőtt ennek a hatása sem volt igazán érzékelhető, ugyanis megérkezett az eső, ami ha lehet, csak még nehezebbé tette a körülményeket. Az első fél órában még kisebb intenzitású volt a csapadék, így a versenyzők többsége intermediate gumikon próbálkozott, és ahogy várható volt, nem sok sikerrel. Max Verstappen autózta a legjobb időt 1:48,485-tel, a köridők közötti szórás viszont ismét hatalmas volt: Charles Leclerc 0,9 másodperc hátránnyal lett második, Alexander Albon 1,5-tel harmadik, Esteban Ocon pedig már 5,4 másodperces lemaradásával együtt is negyedik. Azaz következtetést ezekből az eredményekből sem lehet levonni.
A pilóták ráadásul a körülmények miatt meglehetősen kevés kört tettek meg: a legtovább, 14-ig Sebastian Vettel jutott, míg Lewis Hamilton és a két Williams megelégedett csupán installációs körökkel. Pár órával az időmérő előtt komoly kockázatot jelentett, hogy valaki összetöri az autót és hátrányba helyezi magát a hétvége további részére, megcsúszásokat pedig így is láthattunk szép számmal: Norris, Vettel, Ocon, Perez is piruettezett.
Az edzés második fél órájára jóval intenzívebbé vált az eső, ekkor pedig mindenki visszavonulót fújt a garázsba. Az utolsó percekben történt csak ismét némi aktivitás, az Alfa Romeók, az Alpha Taurik és Hamilton is kimerészkedtek, de ebből az időszakból is csak egy nagy kicsúszás maradt emlékezetes: Antonio Giovinazzi az autó minimális sérülésével megúszta a történteket.
Hogy mi lesz így az időmérőn? Teljesen kiszámíthatatlan! Most tényleg nem lehet azt mondani, hogy a Mercedes a favorit – könnyen megeshet, hogy idén először legyőzik őket a pole-ért.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:48.485 | 6 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:49.430 | 0.945 | 9 |
3 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:50.059 | 1.574 | 5 |
4 | Esteban Ocon | Renault | 1:53.897 | 5.412 | 9 |
5 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:53.995 | 5.510 | 7 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:54.490 | 6.005 | 14 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:55.577 | 7.092 | 6 |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:55.666 | 7.181 | 4 |
9 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:55.878 | 7.393 | 4 |
10 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:56.824 | 8.339 | 5 |
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:58.475 | 9.990 | 6 |
12 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:59.548 | 11.063 | 7 |
13 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 2:02.325 | 13.840 | 10 |
14 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 2:02.473 | 13.988 | 7 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 2:04.748 | 16.263 | 5 |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 2:06.351 | 17.866 | 13 |
17 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 2:09.368 | 20.883 | 8 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | - | - | 1 |
19 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | - | - | 1 |
20 | Lewis Hamilton | Mercedes | - | - | 3 |