Már a szabadedzések során is példátlan módon küszködött a mezőny a pályán maradással a frissen újraaszfaltozott Istanbul Parkban, ám az időmérőre még nehezebbekké váltak a körülmények. A délelőtt kezdődő és csak időszakosan elálló eső okán a pálya továbbra is vizes maradt, sőt további csapadék volt kilátásban.
A Q1 kezdetén mindenesetre a bokszutcai lámpa zöldre váltásakor a versenyzők zöme azonnal a pályára hajtott, így maximalizálva esélyüket a továbbjutásra. A hiba nélküli kör teljesítése viszont szinte lehetetlen volt, kezdésként rögtön az edzéseken mutatott produkciója után a pole fő esélyesének tűnő Max Verstappen mutatott be egy megcsúszást, amiből látványosan tudta irányba állítani az autóját. Pályaelhagyásért köridőket is töröltek, így veszítette el egyszer az első helyét Valtteri Bottas. Eleinte vegyesen voltak használatban az intermediate-ek és az esőgumik, idővel viszont utóbbi felé tolódott az egyensúly, amikor az eső jobban rákezdett. A körülmények rosszabbodása miatt, noha nem történt baleset, a versenyirányítás belengette a piros zászlót, amikor 7 perc volt még hátra az első szakaszból. Esteban Ocon vezette ekkor a tabellát a Renault-val.
Közel háromnegyed órás várakozás következett, amely során Bernd Maylander többször is inspekciót tartott a safety carral, és a pályán álló víz eltakarítására is kiküldtek egy járművet.
Sokkal biztonságosabb ezt követően sem lett a körözés, hiszen mind a húsz autó ismét elárasztotta a pályát. Kimi Raikkönennek, majd Charles Leclercnek is volt egy megpörgése, majd amikor Romain Grosjean elásta a Haast a kavicságyban, 3 és fél perccel a Q1 vége előtt – változatlan állásnál – jött az újabb piros zászló.
Ezúttal gyorsan jött a folytatás, a legsürgősebb pedig Verstappennek volt a pályára hajtani, hiszen a kiesés határán, a 15. helyen állt ekkor. Bár extrém esőgumikat használt a mezőny, sokat lehetett javítani a köridőkön: a holland rögtön nyolc másodpercet faragott az addigi etalonból, vagyis nyilvánvaló volt, hogy hatalmas átrendeződés várható a hajrában. A Red Bullok, a Ferrarik és Raikkönen tudtak a tabella elejére ugrani, míg Hamilton képtelen volt javítani, ám 10 másodperccel lassabb körével a 14. helyen így is továbbjutott. A történtek ellenére a kiesők között nem volt nagy név, a Haasok, a Williamsek és a hajrában megpördülő Danyiil Kvjat estek ki.
A több mint egy órán át tartó Q1 után a Q2 15 perce már megszakítás nélkül lezajlott. Továbbra is az extrém esőgumik voltak használatban, amelyeket viszont Verstappen tudott mindenkinél jobban kihasználni: de nem is csak rajta, hanem a körülményeket élvező autóján is múlt 1:50-es tempója, hiszen a szakaszt két másodperces előnnyel megnyerő holland mögött csapattársa, Albon végzett. Hamilton hátránya már 2,4, a negyedikként végző Strollé 3 másodperc volt az ismét elég nagy szórást mutató időlistán. Némi meglepetésre búcsúzott a két McLaren, mindkét Ferrari Sebastian Vettellel és az edzéseken még biztató formát nyújtó Leclerc-rel, a 15. pedig Pierre Gasly lett.
A Q3 meglepetéscsapata a mindkét autóját a legjobbak közé delegáló Alfa Romeo lett, ők csatlakoztak a Red Bull, a Mercedes, a Racing Point és a Renault párosaihoz a Q3-ra.
A finálé pedig elképesztő, régen látott izgalmakat és változatosságot hozott: az első gyorskörök után ugyanis Sergio Perez állt a tabella élére a Racing Pointtal – a mexikói intermediate gumikat használt az esőseken lévő többséggel szemben. Perez 2 tizeddel volt gyorsabb ekkor Verstappennél, még nagyobb meglepetésre pedig Raikkönen állt a harmadik helyen. A Racing Point produkcióját látva a Meredesek is interekre váltottak. Perez azonban még tovább javított, és feljött mögé csapattársa, Lance Stroll is. Az esőgumikon maradó Verstappen bejött közéjük, ezt követően azonban Stroll futott egy űridőt, amivel az élre ugrott. Verstappen innen is visszazárkózott a második helyre, immár intereken, de három tizeddel elmaradt a pole-tól. Hihetetlen módon így végül Stroll szerezte meg az első rajthelyet a Török Nagydíjra a Racing Pointtal, Verstappen a második, Perez végül csak a harmadik lett. A Mercedesek ezúttal szokatlanul hátul végeztek, Hamilton a 6., Bottas a 9. helyről rajtol majd.
Az időmérő sorrendje akár még változhat is, hiszen a Q1-ből sárga zászló alatt gyorsuló versenyzőket, a Q2-ből pedig Sainz és Perez feltartásgyanús esetét vizsgálják a felügyelők.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:47.765 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:48.055 | 0.290 |
3 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:49.321 | 1.556 |
4 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:50.448 | 2.683 |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:51.595 | 3.830 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:52.560 | 4.795 |
7 | Esteban Ocon | Renault | 1:52.622 | 4.857 |
8 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:52.745 | 4.980 |
9 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:53.258 | 5.493 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:57.226 | 9.461 |
Q2 | ||||
11 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:54.945 | 4.652 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:55.169 | 4.876 |
13 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:55.410 | 5.117 |
14 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:56.696 | 6.403 |
15 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:58.556 | 8.263 |
Q1 | ||||
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 2:08.007 | 10.522 |
17 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 2:09.070 | 11.585 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 2:10.017 | 12.532 |
19 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 2:12.909 | 15.424 |
20 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 2:21.611 | 24.126 |