DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Sainz: Sohasem voltam ilyen rossz esőben

A McLarennek nem sikerült profitálnia a Török Nagydíj időmérőjének mostoha viszonyaiból: Lando Norris és Carlos Sainz csak a 11. és a 13. helyre kvalifikált, miután alaposan meggyűlt a bajuk a gumimelegítéssel.

Persze voltak már idén is a középmezőnyben a McLarenek, így alapvetően nem is ezek a Q2-es kiesések jelentik a legnagyobb fejfájást a csapatnak, sokkal inkább az, hogy a szintén a konstruktőri harmadik helyre hajtó két riválisuk jóval többet ki tudott hozni az eső és a pálya gyenge tapadásának kombinációjából: a Racing Point az 1. és a 3. helyet szerezte meg az időmérőn.

Sainz különösen dühítőnek érzi, hogy tehetetlen volt az autóban, hiszen sokkal jobb eredményre számított önmagától.

EmyU6Z1XIAAOmAK



Nagyon kiábrándító! Sohasem voltam még ekkora hátrányban vizes pályán” – ismerte el az időmérőt követő hivatalos interjúk során a spanyol. „Hiszen az ilyen körülményeket valójában szeretem, és általában jól is szerepelek, ha esik az eső, de ma egyszerűen lehetetlen volt fölmelegíteni a gumikat. A Q2 vége felé éreztünk csak egy kis tapadást, de intereken kezdtünk, így túl későn hajtottunk ki az esőgumikkal: mire pedig azok elérték az üzemi hőfokot, már véget is ért a szakasz. Nem tagadom, nagyon dühít a helyzet, de holnap még mindig kezdhetünk valamit a 13. hellyel. Úgy gondolom, hogy alaposan megtizedelődhet a mezőny, sok minden történhet. A lényeg, hogy mi a versenyben maradjunk, és akkor még bármi lehet.”

A csapattársát csak két hellyel megelőző Norris szerint a szombati gyengélkedés arra is jó példa, hogy a McLaren koránt sem rendelkezik még tökéletes autóval. A britet arra kérték, próbálja meg lefesteni, milyen érzés Formula-1-es autót vezetni az ezen a napon tapasztalt esős, csúszós körülmények között.

„Nehéz bármihez is hasonlítani. Kívülről talán csak az látszik, hogy csúszkálunk egy kicsit, de az autóban ülve ezt úgy kell elképzelni, mintha ablaktörlő nélkül vezetnénk a szakadó esőben egy szűk utcában, miközben mindenhol emberek vannak! És persze sokkal gyorsabban haladunk az utcai autóknál, szóval ha elúszik az autó, akkor nagyon kevés időnk van reagálni. No nem akarom magunkat hősöknek beállítani, hiszen nem vagyunk azok, de a kamerák nem adják jól át, hogy mennyire nehéz is vezetni ilyen szakadó esőben. Persze szeretünk vizes körülmények között menni, élvezetes is, de nem akkor, ha olyan sok a víz, mint a Q1-ben – mert ezek az autók egyszerűen nem erre lettek építve” – mutatott rá Norris.

 

FRISSÍTÉS: Sainz utólag három rajthelyes büntetést kapott, amiért feltartotta Sergio Perezt a Q2-ben. 

FRISSÍTÉS 2: Norrist is hátrasorolják, ő 5 rajthelyes büntetést kap sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: