A rémisztő múltbeli emlékeket idéző eset a Q2 kezdetén történt, előzményét pedig az jelentette, hogy a Q1 végén Nicholas Latifi már nem volt képes visszatérni a bokszba, autója a 8-as kanyarban ragadt, és darugépre volt szükség a Williams kiemeléséhez. Ez a folyamat viszont nem zajlott le a Q2 kezdetéig, aminek kapcsán Alexander Albon, a Red Bull versenyzője fejtette ki aggályait:
„A daru még mindig a pályán volt, amikor kihajtottunk – ez nem festett valami jól. Bizonyára volt egy kis sietség, hogy naplemente előtt végezzünk, de ez akkor is butaság volt. Nyugodtan várhattunk volna még öt percet, amíg a daru távozik. Bizonyára elszámolta magát a versenyirányítás, mert az lehetetlen, hogy szándékosan rendezték így” – méltatlankodott a thai versenyző az időmérőt követő hivatalos interjúk során.
Az FIA szombat este kiadott egy közleményt, amelyben a versenyigazgató, Michael Masi elismerte, hogy hibáztak az időzítéssel, emiatt alakult ki a veszélyhelyzet – amely az ijedtségen kívül szerencsére semmi egyéb bonyodalmat nem okozott.
„Kiengedtük az autókat a bokszutcából, amikor az autómentő jármű már a kijárat felé haladt, ugyanis a versenyirányítás a helyi versenyigazgatótól azt az információt kapta, hogy a jármű el fogja hagyni a pályát, mielőtt a mezőny megérkezne a 8-as kanyarhoz, ahol az eset történt” – olvashatóak Masi szavai. „Amint világossá vált számunkra, hogy az autómentő mégsem fog tudni időben távozni, meghosszabbítottuk a dupla sárga zászlós szakaszt a 7-es kanyar bejáratáig, hogy még jobban lelassítsuk a kivezető körükön lévő autókat. Ez egyértelműen egy olyan forgatókönyv volt, amit nem szerettünk volna látni, és utólag már biztosan másképp csinálnánk, a bokszutcában tartva az autókat, amíg a takarítási folyamat teljesen le nem zárul. Felül fogjuk vizsgálni a munkafolyamatainkat, hogy tovább csökkentsük az ilyen esetek előfordulásának valószínűségét a jövőben.”