Utolsó helyen ért célba Alex Albon az Emilia-Romagna-i Nagydíjon. A versenyző utoljára több mint egy hónapja, Olaszországban szerzett pontot, de akkor is csak egyet: mugellói dobogója óta mélyrepülésben van. Ezúttal top 5-ös eredményért harcolt a futam hajrájában, mikor megforgott és a mezőny végére esett vissza. Albon azok közé tartozott – a dobogós Ricciardóval együtt –, akik használt kemény abroncson kint maradtak, nem érkeztek második kiállásra.
Pedig a terv az volt, hogy – a végül negyedik Kvjathoz hasonlóan – Albont is kihívja a csapat egy kerékcserére a friss lágy gumi jelentette előny érdekében. Versenymérnöke azonban túl későn jelezte neki a taktikai húzást: Albon már a boksz mellett haladt, így nem tudott kiállni, kényszerűségből nem cserélt. (Végül azért áll két kiállás neve mellett, mert megforgása után muszáj volt kereket váltani.)
A leintés után a rádión Albontól versenymérnöke, Simon Rennie is bocsánatot kért: „Sajnálom a kihívást, nyilván már túl késő volt. Ez az én hibám” – mondta a szakember, akit a szezon közben neveztek ki Albon mellé az előrelépés érdekében. A thai azt válaszolta neki, ne gyötörje magát emiatt.
A futam utáni kommunikációnak volt még egy érdekes pontja, mikor Albon megkérdezte, miért pördült meg. A mérnök azt válaszolta, kipörgött a kereke, elvesztette az irányítást, majd ezután forgatták meg: éreztette, hogy bizony versenyzői hiba történt. Albon szkeptikusan válaszolt: „Nem hiszem, hogy magamtól megforogtam volna, de jól van” – idézi a rádiózást a RaceFans.net.
Albon a futam utáni nyilatkozatában is kételkedő volt. „Mi lett volna, ha” felütéssel arról beszélt, a Kvjatéhoz hasonló taktikával ő is dobogóért harcolhatott volna, ami pedig a megforgást illeti, továbbra is úgy gondolta, külső behatásra történt.
„Talán, utólag átgondolva, ki kellett volna állnunk a futam vége felé, mint a többieknek. Mi voltunk az első autó, akin átgázoltak, ezért eleve sejteni lehetett, hogy nehéz lesz visszatartani őket. Ha megállunk, a dobogóban gondolkodhattunk volna, de ez már csak így van.”
„Nekem azt mondták, én hibáztam, de talán tévednek. Ha nem találtak el, akkor a hideg gumik és leszorítóerő hiánya okozta a bajt. Azt hiszem, egy McLaren odadugta az orrát, de talán tévedek” – fejtegette Albon, aki a pont nélkül zárás ellenére nem érzi sikertelennek az imolai versenyt: „Mindent megteszek, amit tudok. Visszatekintve nem volt rossz hétvégén. De az előttünk álló török versenyre fókuszálunk.”