Egy héttel ezelőtt Portimaóban is rengeteg köridőtörlést láthattunk a pályahatárok megsértése miatt, és szombaton ugyanez volt a helyzet Imolában is. Ráadásul a délelőtti szabadedzés és az időmérő között még néhány kanyarban változattak is a szabályokon. Alexander Albon, akinek a két szombati tréning során összesen nyolc körét vették el, nagyon egyszerű megoldást kínálna az ilyen helyzetekre:
„Hogy őszinte legyek, nem értem, miért vannak egyes kanyarokban másképp a pályahatárok. Csak tegyenek oda sóderágyat, és rendben is leszünk” – idézi a Racefans.com szaklap a Red Bull pilótáját, aki így folytatta:
„Biztos vagyok benne, hogy az emberek majd azt mondják, hogy a versenyzőknek be kell tartaniuk a pályahatárokat, de keményen nyomjuk, s ezek az autók olyan jól meg vannak építve, hogy nincs kockázat vagy retorzió, ha túl szélesre sodródunk. Minden pusztán a köridőről szól: minél közelebb megyünk a fehér vonalhoz, annál gyorsabbak vagyunk. Sokkal inkább a pályákon múlik ez. A Nürburgring szerintem egy jó példa megfelelő rázókövekkel, amelyek után rögtön ott a sóderágy.”
Az Alpha Tauriban ülő Danyiil Kvjat még nyersebben fogalmazta meg ugyanezeket a gondolatokat: „Nincs szükségünk ezekre a fehér vonalakra. Egyszerűen csak tegyenek oda régimódi kavicságyakat, s ha lemész a pályáról, akkor tényleg lemész, nem kell foglalkozni a „lementem a fehér vonalról vagy sem” baromsággal. Nagyon ideges vagyok emiatt, mert ez megöli a versenyzést, ahogy megöl egy ilyen fantasztikus pályát is.”
Visszatérve Albonra: a Q3-ban is elvették az első idejét, amelynek végén a hatodik rajthelyet szerezte meg. Bár Max Verstappentől most is nagy volt a hátránya, összességében elégedetten értékelt a brit-thai pilóta: „Rendben volt az edzés, és igazából az időmérő során egyre javultam. Nyilván ott volt az elvett köröm a Q3-ban. Ez is olyan, ami ott maradhat a fejedben, de magad mögött kell hagynod és a következő etapra koncentrálnod. Ugyanakkor azt is tudod, hogy teljesítened egy kört. Ezt leszámítva amúgy rendben volt.”