Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 1. kedd
F1

Melyik pilótát a legnehezebb felvezetni?

Az F1-es biztonsági autó legendás sofőrje, Bernd Maylander a sorozat hivatalos podcastjében árulta el, milyen élmény Schumachert, Vettelt, Hamiltont, vagy éppen Rosberget felvezetni egy futamon. Azt is megtudtuk, kivel van a legnehezebb dolga.

A modern autóversenyek meg nem énekelt hősei a biztonsági autók sofőrjei, akiket rendre csak egy zárt karosszériás autóban, a bukósisak óvó védelme mögött láthatunk. Szerepük azonban óriási, hiszen ők jelentik a futamok biztonságának egyik alappillérét. Más sorozatokkal ellentétben az F1-es safety car sofőrje egészen széles körben ismert karakter, aki húszévnyi biztonsági autózással a háta mögött számtalan érdekes történetnek lehetett már szemtanúja. Most nem más, mint a száguldó cirkusz hivatalos podcastjének keretében kapták mikrofonvégre a pilótát, aki elárulta, melyik versenyző milyen vérmérsékletten követi őt egy-egy biztonsági autós fázis alatt.

 safetycar20201



„Michael [Schumacher] egészen higgadt, egészen szívós volt. Valtteri Bottas nagyon nyugodt, rendre ugyanolyan távolságból követi az autót. Nico Rosberg is mindig csendes volt mögöttem, mindig megfelelő távolságból követett. Sebastian [Vettel] szintén kemény. Nagyon hasonló Lewishoz [Hamilton], de Lewis egyértelműen a legkeményebb.”

A hatszoros világbajnok viselkedését fejtegetve Maylander elárulta, egyben ő a legkiszámíthatatlanabb a mezőnyből, aki rendszeresen eltűnik a holtterekben. „Néha nagyon nehéz, amikor ő van mögöttem, mert folyton nyomni akarja. Gyorsít, lassít, kanyarog. Időnként nagyon közel jön az autóhoz. Ilyen a stílusa - mindent megtesz azért, hogy a gumik a megfelelő hőmérsékleti tartományban maradjanak. Időnként elveszítem őt szem elől.”

A biztonsági autó kapcsán Maylander elárulta, milyen tempóra képes a jelenlegi Mercedes AMG. Érdekesség, hogy ők elsősorban nem köridőben, hanem az F1-es autókhoz mért kilométerenkénti különbségben tartják számon a lemaradást. „Ha jól tudom, [az F1-es autók Portimaóban] nagyjából 1:17 körül teljesítenek. Az időmérőn 1:14-1:15 körül mennek, vagy valami ilyesmi. Az én leggyorsabb köröm új gumikon 1:58 volt. Ekkora a különbség, amit mi mindig kilométerenként számolunk. Így sokkal könnyebb. Nagyjából 8-9,5 másodperc [a különbség] kilométerenként. A Formula-1 egy másik világ. Olyan, mintha egy kellemes sugárhajtóműves magángépet hasonlítanánk egy Starfighterhez. Mindkettő repül, csak eltérő sebességgel” – részletezte.

Maylanderrel a magyar autósport elitje az Autósport és Formula Magazin éves díjátadó gáláján ismerkedhetett meg 2019-ben, amikor ő vállalta a díszvendég kitüntetett szerepét.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?