A hibrid érát tekintve történelmi pillanatot láthattunk a múlt hétvégi Portugál Nagydíjon, ahol a rajtot követően az alacsony tapadást és a szemerkélő esőt kihasználva Carlos Sainz néhány kör erejéig megtáltosodott, és átvette a futam vezetését. A hetedik helyről rajtoló McLaren a lámpák elalvását követően gyorsan az ötödik pozícióban találta magát, ahonnan Max Verstappen és Sergio Perez ütközését kihasználva először a mexikóit, majd a hollandot is maga mögé utasította. Az első kör végére Lewis Hamilton, a másodikban pedig Valtter Bottas is a McLaren mögé került. Sainz a hatodik körig vezette a futamot, ám a gumielőnye elvesztésével visszaállt a „világ rendje” – a Mercedesek megelőzték őt, és végül a hatodik helyen ért célba.
„Született belőle néhány jó kép” – árulta el a futam leintését követően Andreas Seidl csapatvezető. „Otthon ezeket falra akasztjuk, ezzel is motiválva saját magunkat a céljaink elérésében, vagyis az F1-es élmezőnybe való visszatérésben. Jó volt ezt látni, de közben az is egyértelmű volt, hogy a saját versenyünkkel kell foglalkozni, hiszen gyorsan visszacsúsztunk oda, ahová tartozunk. Mindenesetre érdekes volt ezt látni. Tudjuk, hogy Carlosnak és Landónak is tetszett. Persze a Mercedesekkel és Charles-szal szemben gumielőnyünk volt, de a szintén lágyakon autózó Verstappen ellen Carlos fel tudta venni a kesztyűt, és néhány kör alatt előnyt tudott kiépíteni vele szemben. Aztán visszatértünk a valóságba” – idézte őt a Motorsport.
A középmezőnyben óriási harc dúl a konstruktőri harmadik helyezésért. A Racing Point, a McLaren és a Renault istállóját mindössze hat pont választja el egymástól a harmadik-ötödik helyen, így minden egyes top 10-es eredmény kulcsfontosságú lesz a végelszámolásnál. De a szakember szerint a végén nem a leggyorsabb, hanem a legmegbízhatóbb istálló nyeri meg ezt a küzdelmet.