DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Hamilton: 22 nappal kevesebbet szennyeznénk a bolygót

Megosztja az F1-eseket a kétnapos formátum ötlete. Sebastian Vettel inkább a csütörtököt törölné a péntek helyett, Lewis Hamilton versenyző és környezetvédő énje mást mond.

A hónap végi Emilia-Romagna-i Nagydíjon, Imolában kétnapos formátummal fog kísérletezni a Formula-1, pénteki szabadedzések nélkül. Bár a korábbi évek tapasztalatai azt mutatják, ha valamilyen okból edzésidő esik ki, általában kiszámíthatatlanabb a verseny, a pilóták, például Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nem lelkesednek az ötletért.

„Ha nincsenek autók a pályán pénteken, akkor az emberek sem jönnek el. Kevesebb lesz számukra a hétvége programja. Nem tudom, mi a terv a jövőre nézve, de én inkább a csütörtököt törölném a péntek helyett” – mondta a Motorsport-Totalnak Sebastian Vettel. A csütörtöki nap médiakötelezettségekről szól. Az ilyen jellegű terhek 2020-ban a sajtó jelentős részének távolmaradása miatt lecsökkentek, a jövőben pedig a terv szerint ki is fogják venni a csütörtöki sajtóprogramot a menetrendből.

„Megváltozik a mérnökökkel való közös munka. Nincs igazán lehetőségünk arra, hogy az autón és a beállításon dolgozzunk: így ezekkel akkor kell foglalkoznunk, mielőtt az esemény elkezdődik” – beszélt arról, hogyan változtatja meg a hétvége menetét a csapatok számára a kétnapos formátum.



A hatszoros világbajnok Hamilton egyetért azzal, hogy a pénteki nap fontos versenyzői szempontból. Környezetvédő énje mégis az edzésnap megszüntetését támogatja.

„Megnehezítené a dolgunkat, mert a két pénteki edzésen jut időnk egy halom beállításbeli változtatásra. Aki pedig le van maradva, annak lehetősége van felzárkózni. Rengeteget kell elemezni, videókat nézni és így tovább. A szombati napon erre már nincsen idő. Viszont 22 nappal kevesebb lenne, amikor 20 autó szennyezi a levegőt és bolygót” – beszélt az érem két oldaláról Hamilton.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: