Tavaly ilyenkor még minden okunk megvolt arra, hogy a 2020-as Formula-1-es szezontól az utolsó futamig kiélezett világbajnoki küzdelmet várjunk, ám hamar kiderült, ezt a kívánságunkat kénytelenek vagyunk későbbre elrakni. Az évek óta uralkodó Mercedes idei fölénye a hibrid éra kezdetéhez vált mérhető, amikor a legtöbb futamon a csapat két pilótája között osztották ki a győzelmi trófeákat. A szezon hátralévő részében azonban a többi csapatnak esélye adódhat elfogni Lewis Hamiltonékat, a csapat ugyanis már rég nem csiszolgatja a W11-re keresztelt ez évi konstrukcióját.
„Azzal már régen végeztünk” – idézte Toto Wolff Németországban adott nyilatkozatát a The Race. „Ezt nem tehetjük meg minden évben, de jövőre egészen sok szabály megváltozik. Emiatt úgy döntöttünk, a jövő évi autóra helyezzük a hangsúlyt. Ezért észlelhető változás a csapatok közötti erőviszonyokban. Szerintem mi mindig erősek voltunk a szezon elején és közepén, aztán aki folytatta a fejlesztéseket, a végén az vált erőssé.”
A The Race által készített grafikonon jól látszik, honnantól kezdett zsugorodni a Mercedes előnye. A címvédők Red Bullhoz képest mért időmérős teljesítménye messze az idény második helyszínén, a Hungaroringen csúcsosodott ki, onnan pedig fokozatosan csökkent. A múlt hétvégi Eifel Nagydíjon mindössze két tizedmásodperces fölénye maradt az energiaitalosokhoz képest. Kérdés, hogy meddig folytatódik a fent látott mintázat, hiszen előbb-utóbb minden csapat áthelyezi a hangsúlyt jövő évre, ami automatikusan befagyasztja az idei erőviszonyokat.