DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
F1

Hülkenbergnek 11-kor szóltak, hogy dolga van

Még a silverstone-inál is kapkodósabbnak nevezte újabb F1-es beugrását Nico Hülkenberg, aki szabadedzések nélkül az utolsó helyre kvalifikált, de így is elégedett 2.0-s beugrásával.

Lance Stroll rosszulléte miatt volt szüksége idén már a harmadik futamon egy helyettes pilótára a Racing Pointnak, és csak a szerencsés körülményeknek, a németországi versenyhelyszínnek köszönhette a csapat, hogy az utolsó pillanatban is képes volt munkába hívni korábbi versenyzőjét.

Ej-HoJKXgAAVZo_



„Ez még a múltkorinál is őrültebben alakult” – mesélte zűrös délelőttjének történéseit a német. „Kölnben voltam, ami nagyjából egy óra vezetésre van innen. Ma délután egyébként is ide jöttem volna, mert az RTL-lel lett volna egy kis tévés munkám holnap. Épp egy barátommal ültünk és kávéztunk, amikor 11 órakor Otmar (Szafnauer, csapatfőnök) felhívott és azt mondta: ’Hülkenberg, siess, szükségünk van rád.’ Autóba ültem, idejöttem, a többi pedig már történelem, mindenki láthatta. Visszatérés 2.0 egy szempillantás alatt!”

Hülkenberg a Brit Nagydíjon való beugráskor, amikor Sergio Perezt helyettesítette, legalább részt vehetett a három szabadedzésen, most azonban egyenesen az időmérőbe kellett fejest ugrania. Bár a Q1-ben csak 1,7 másodperccel maradt el az etalontól, ez is csak az utolsó helyre volt elég számára, miközben csapattársa, Perez a 9. helyre kvalifikált.

„Eléggé másnak érződött ez Silverstone-hoz képest. Persze más a pálya, de az autó is fejlődött, megváltozott néhány technikai paraméter, amelyek miatt nagyon más érzést nyújt. Ehhez majd meg kell próbálnom alkalmazkodni. Négy kör alatt persze nem volt egyszerű, de mindent egybevetve elégedett vagyok a köreimmel, annak ellenére, hogy utolsó lettem” – mondta a Sky-nak Hülkenberg, aki ezek után a versenyen sem tudja, mire számíthat. „Pokoli kihívás lesz, de megteszünk minden tőlünk telhetőt. Ez a néhány kör tapasztalata legalább már a zsebemben van, holnap pedig rajthoz állunk és meglátjuk, meddig jutunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: