Nem ritka jelenség a Formula-1-ben, hogy a csapatok kicsit kívülállóként kezdik kezelni saját versenyzőjüket, miután kiderül, hogy a következő szezontól egy rivális istállóhoz csatlakozik. Ez abban nyilvánulhat meg, hogy a legújabb fejlesztésekbe, a következő évi előkészületekbe már nem feltétlenül avatják be őket, vagy csak a mindenképp szükséges információkat közlik velük, ezzel megakadályozva, hogy a versenyző – tudatosan vagy anélkül – magával vigye a csapat belső titkait a riválishoz. A helyzettől függően különböző csapatok eltérően kezelhetik ezt a kissé kényes szituációt, de például a Mercedes tavaly nem rejtette véka alá, hogy kivonja tartalékpilótáját, Esteban Ocont a 2020-szal kapcsolatos megbeszélésekből és munkákból, ugyanis átigazol a Renault-hoz.
Az idei és a következő év között több nagyformátumú átigazolás is történik a mezőnyben, de a McLaren most kijelentette, nem tervezi kizárni Sainzt az információáramlásból annak ellenére sem, hogy a spanyol jövőre már a Ferrari versenyzője lesz. Persze most talán nem is ül annyi titkon egy-egy csapat a következő év kapcsán, hiszen 2021-re egyedülálló módon nem lesz szabad új karosszériát építeni, így az autókon csak kisebb változások végezhetők az idei évhez képest. A wokingiak számára pedig elsődleges a konstruktőri bajnokság harmadik helyének megtartása, amelyért nagy harcot vívnak a jelenleg 14 pontos hátrányban lévő Racing Pointtal, és Andreas Seidl szerint nem segítené az ügyet, ha eközben az egyik versenyzőjük elől elzárnák az információcsapot, illetve azt éreztetnék vele, hogy már nem az istálló teljesjogú tagja.
„Carlost továbbra is teljes mértékben bevonjuk mindenbe, amit a pályán vagy a bázison csinálunk” – jelentette ki a Motorsportnak nyilatkozva a McLaren csapatvezetője. „Határozottan úgy gondoljuk, hogy ez a helyes hozzáállás annak érdekében, hogy a maximumot hozzuk ki magunkból és Carlosból is. Elvégre idén továbbra is azonosak a céljaink. Ő is az elérhető legjobb eredményét és legtöbb pontot akarja megszerezni, és ugyanez igaz ránk is. És úgy gondolom, hogy egészen a szezon végéig így fogjuk folytatni.”
Sainz helyére Daniel Ricciardo érkezik jövőre a Renault-tól, és nemrég az ausztrál jelenlegi főnöke, Cyril Abiteboul is utalt rá, hogy ők is igyekeznek nyitottak maradni pilótájukkal. Elvégre jövőre tényleg csak néhány „zsetonnyi” fejlesztés lesz engedélyezett minden csapat számára, a McLarennek ráadásul ezt mind fel kell használnia a motorcserére, hiszen a Renault helyett a Mercedes erőforrását fogják beintegrálniuk a karosszéria alá, így elesnek annak lehetőségétől, hogy az autó más, esetleges problémás területeit kijavítsák, vagy felhasználhassanak bármit egy újan érkező csapattag tudásából. A 2022-es új autó fejlesztése pedig még túlságosan korai szakaszban jár, és a versenyzők is keveset tudnak róla ahhoz, hogy bármilyen bizalmas információ átadásának veszélye felmerülhessen – mondta Abuteboul.