DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hamiltonnak ki is éghettek volna a fékjei

Látványos és nem veszélytelen jelenséget produkált Hamilton autója Mugellóban. A W11 fékjei a második rajt alatt füstfelhőt eregetve kigyulladtak, ami csak a gyors újraindításnak köszönhetően nem vezetett kieséshez.

Bár a múlt heti Formula-1-es Toszkán Nagydíj a két piros zászlós megszakításból és az ezt követő állórajtos újraindításokból fakadóan önmagában kellő mennyiségű izgalommal szolgált a nézők és a csapatok számára, Lewis Hamiltonnak ennél is több adrenalin jutott ki a versenyen. A pilóta az első megszakítást követően olyan hatékonyan melegítette fel a fékjeit, hogy a rajtrácsra gördülve azok füstfelhőt eregetve próbáltak megszabadulni a felesleges hőtől, miközben kisebb riadalmat keltettek a pilótában. Hamilton a Motorsportnak nyilatkozva elárulta, mi vezetett a jelenséghez, és mi játszódott le a fejében.

toszkan-restart1-2020



„Közel kétszáz fokos eltérés volt az első fékjeim hőmérséklete között, ezért keményen nyomtam, hogy a hidegebbet felmelegítsem. Elértem velük az ezer fokot, így az utolsó kanyarban és a célegyenesben próbáltam visszahűteni őket. Aggódva vettem észre, hogy füstölnek, és egy pillanatra lángot is láttam, ami nem jó jel. Szerencsére gyorsan elindítottak minket. A határon voltam, de onnantól nem volt semmilyen problémám” – árulta el a brit, aki végül fékproblémák nélkül az első helyen ért célba a futamon.

Andrew Shovlin vezető versenymérnök szerint a jelenség messze nem volt olyan drámai, mint amilyennek kívülről tűnt. Mugello rövid, nem túl intenzív féktávjaihoz a csapatok szinte zárt fékhűtőnyílásokkal alkalmazkodnak, ami bizonyos esetekben a Hamiltonéhoz hasonló jelenséghez vezet.

„A fékhűtés itt egészen szűk. Keveset kell fékezni, ezért a megfelelő hőmérséklet eléréséhez be kell zárni a hűtőnyílásokat” – magyarázta a szakember, aki szerint csak egy hosszabb rajtprocedúra alatt okozhatott volna problémát a felcsapó láng. „Amint elindulnak, elalszik. Akkor okoz gondot, ha megégnek a fék környékén elhelyezett szénszálas elemek. Nem tűnt veszélyesnek a helyzet, de ha választani lehet, inkább nem tapasztalnánk ilyet. Pánikot azonban nem okozott” – árulta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: