Egy első hallásra felettébb szokatlan új intézkedés bevezetését erősítette meg a Toszkán Nagydíj hétvégéjén a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown, a mezőny 10 csapata és az F1-et irányító Liberty Media ugyanis megegyezett abban, hogy mostantól minden új nevezőtől 200 millió dollár belépési díjat fognak kérni – a magyarázat szerint azért, hogy így szűrjék ki az olyan komolytalan, ígéretüket később be nem váltó nevezőket, mint 2010-ben az indulási jogot kapott, majd visszalépett USF1 volt.
„Ez a 200 millió azt a célt szolgálja, hogy megóvja a fennálló csapatok értékét” – mondta Brown, aki a Williams nemrég történt eladásával példázza, mennyivel fontosabb az F1-nek és jobb a jelentkezőnek is egy már létező istálló fennmaradását biztosítani, mint egy a nulláról indulót felfuttatni. „Ha hihetünk a híreknek, a Williams felvásárlása olcsóbb volt ennél az összegnél, és sokkal többet kaptak a pénzükért, mintha új csapatot indítottak volna.”
„De ha valaki hisz a Formula-1 értéknövekedésében, akkor idővel visszaszerzi ezt a 200 milliót, és később még többet is. A szabályok pedig lehetőséget adnak a Libertynek és a csapatoknak arra, hogy módosítsanak ezen az összegen.”
A paddockon belül csak „hígulásgátló” díjként emlegetett összeget a tíz csapat egyenlő arányban osztaná szét egymás között, azaz mindannyian 20 millió dollárban részesülnének az új érkező által befizetett összegből. A csapatok ezt azzal magyarázzák, hogy minden egyes új nevezővel több részre oszlik – felhígul – a kereskedelmi jogdíjakból származó bevétel, így ha valaki 11. istállóként csatlakozik, akkor ezzel közvetett módon minden riválisát pénztől fosztja meg.
„Ezzel az intézkedéssel szeretnénk elejét venni az olyanoknak, mint amikor korábban egy USF1 nevű csapat bejelentette, hogy versenyezni fog a Formula-1-ben, aztán a pályáig már nem jutott el. Ez a 200 millió arról is gondoskodik, hogy tényleg csak olyanok akarjanak beszállni a sportba, akik komolyan is gondolják.”
„Régebben sokszor volt példa ilyesmire, amikor emberek a semmiből előálltak azzal, hogy beszállnak a sorozatba, aztán mégsem jöttek. Szerintem egyetlen más nagy sportágban sem látni példát hasonlókra.”
A belépési díj szorosabbra fűzi a köteléket a Concorde-szerződést frissen aláíró tíz istálló között, ám máris többekben felmerült a kérdés, hogy nem rettenti-e el ez az a szabály a F1-es részvételen gondolkodókat a belépéstől. A Racefans értsülései szerint a Liberty Media eltekinthet az összeg megfizettetésétől, ha a mezőny létszáma tíz csapat alá esik, addig viszont fennáll a veszélye, hogy a Formula-1-es paddock még zártabb és elérhetetlenebb lesz az új érdeklődők számára, mint eddig volt.