Carlos Sainz sohasem került még olyan közel egy F1-es futamgyőzelemhez, mint a piros zászló után zűrzavaros sorrenddel folytatódott Olasz Nagydíjon, hiszen az elmúlt tíz év legszorosabb befutóját hozta össze Gasly üldözése során, és a második hellyel karrierje legjobb eredményét érte el, ám mégis keserű szájízzel szállt ki a McLarenből, hiszen elérhetőnek gondolta a győzelmet.
„Minden pozitív volt a hétvégében, leszámítva a végeredményt. Nagyon szerettem volna megcsípni azt az első helyet, mert igazán szoros volt a vége. Mindent jól csináltunk, így ezek után kicsit furcsa csalódottnak lenni, de akkor is győzni szerettem volna” – értékelte a monzai hétvégét Sainz a Toszkán Nagydíj csütörtöki online sajtótájékoztatóján, amelyen a Formula.hu is részt vett.
„Amióta véget ért a verseny, nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy mit lehetett volna másképp csinálni a győzelem érdekében. Ezt azért is fontos lenne megfejteni, mert ha legközelebb is nyílik ilyen lehetőség, akkor már tudnám, hogy mivel érdemes próbálkozni. De aztán minél többet gondolkodtam rajta, annál egyértelműbben rajzolódott ki, hogy egyszerűen lehetetlen lett volna bármit is jobban csinálni. Mindent kihoztunk a lehetőségeinkből, mindent beleadtunk, a motort és a gumikat a teljesítőképességük határáig feszítettem, teljesen leszívtuk az akkumulátorokat Pierre elkapásának érdekében. És talán épp emiatt voltam annyira frusztrál vasárnap. Mert általában ha egy verseny után visszatekintünk, kiderül, hogy hol teljesíthettünk volna jobban, de most nem találtunk ilyet. Én és a csapat is nagyon erős napot futottunk, és biztos vagyok benne, hogy lehetetlen, vagy szinte lehetetlen lett volna nyerni. Ha pedig így tekintek rá, akkor az a második hely rögtön sokkal kellemesebbnek érződik.”
Miután Hamilton a büntetése miatt eltűnt az élről, az erőviszonyok szerint valóban az addig második helyen haladó Sainz lépett volna elő a győzelem elsőszámú várományosává Monzában, ám a 10. helyről startoló Gasly számára szerencsésen jött ki a bokszutca néhány percre való lezárása Kevin Magnussen kiesése után, hiszen emiatt korai kerékcseréje nem hátrányt, hanem előnyt jelentett számára, és az utolsó 25 körre a mezőny élén találta magát.
A 2020-as F1-es szezon első olaszországi versenyhétvégéjét követően Sainz a 9., a McLaren pedig a 3. helyen tanyázik a bajnoki tabellán.