A múlt hétvégi monzai futamot követően az F1-es sajtó részletesen rekonstruálta, mi is történt a Mercedesnél, ami Lewis Hamilton 10 másodperces stop-and-go büntetéséhez vezetett. A bokszutcát mindössze 12 másodperccel azelőtt zárták be, hogy a futamot vezető brit behajtott. A pálya széli fénypaneleken X jel mutatta, hogy nem lehet a bokszba hajtani, de ezt Hamilton nem vette észre. Az FIA tájékoztató képernyőin a harmadik oldalon jelent meg a „bokszutca zárva” felirat, ami egyszerűen elkerülte a Mercedes mérnökeinek figyelmét: egy gyári dolgozó vette észre, de amikor jelezte a csapatnak, már késő volt.
A Mercedesen kívül csak az Alfa Romeo követte el a malőrt Antonio Giovinazzival, a többi istálló várt a kiállásával a szabad jelzésig. A Pierre Gaslyvel bravúros futamgyőzelmet szerző Alpha Taurinál sem történhetett volna meg a szarvashiba, köszönhetően a csapatmenedzsernek, Graham Watsonnak – ő volt az, aki az istálló képviseletében felállt a dobogóra.
„Gyanítom, hogy a Mercedesnek nincs semmi hasonlója, mert különben tudták volna. A mi bokszfalunkon már három éve rendszeresítettem egy számítógépes hangsegédet, ami bemondja az FIA-tól érkező üzeneteket” – mondta a Motorsport.com-nak adott interjúban Watson. „Így mikor az FIA tudatta a harmadik oldalon az üzenetet, hogy a bokszutca zárva, ez a számítógéppel generált hang közölte velem. Női hang, szőke amerikainak hívom az akcentusa miatt. Bemondta nekem, hogy a bokszutca zárva.”
Le kell szögezni, nem a hangüzeneten múlt Gasly győzelme, hiszen a francia már korábban teljesítette bokszkiállását, amit abban a pillanatban rossz ötletnek tartott. A kilencedikként célba érő Danyiil Kvjat pontjai azonban Watson közbelépésén múltak.
„A mérnökök azt mondták, hozhatjuk Danyiilt a biztonsági autó alatt, én viszont bekiabáltam, hogy ne jöjjön, ne jöjjön. Felém fordultak, mire megmagyaráztam nekik, hogy bezárták a bokszutcát. Aztán viszont érkezett Hamilton, én pedig elbizonytalanodtam, hogy sportigazgató létemre vajon ennyire elszúrtam, ekkora hibát követtem el? A Mercedes ugyanis nem ronthat el egy ilyet. Újra megnéztem a képernyőt, és azt mondtam, ez 100 %, ne jöjjön, kint kell maradnia” – elevenítette fel Watson.
A Mercedes már az Olasz Nagydíjat követően ígéretet tett rá, hogy bokszutcai szoftverén módosítva biztosítja, a jövőben semmiképp ne maradhasson le a csapat fontos üzenetről. Graham Watson most adott egy jó tippet nekik.