DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Szafnauer Vettelről: Fejezzük be az interjút!

Egészen furcsa válaszokat adott a Racing Point csapatvezetője a Sebastian Vettel leigazolását firtató kérdésekre, tovább erősítve a gyanút, hogy nem véletlenül nagy mostanság a csend az elmúlt hónap fő pilótapiaci pletykája körül.

A kései F1-es szezonkezdet első két hónapjának egyik legizgalmasabb beszédtémáját Sebastian Vettel jövője jelentette, miután a Ferrarinál idén utolsó évét töltő német kapcsolatba lépett a jövőre Aston Martin névre keresztelkedő Racing Pointtal egy 2021-től kezdődő együttműködés kapcsán. Szinte ide-oda billegett a paddock képzeletbeli mérlegének nyelve, hogy éppen Sergio Perez vagy Lance Stroll lesz-e a négyszeres világbajnok érkezésének áldozata, az elmúlt hetekben azonban gyanúsan elcsendesültek ezek a találgatások. Egyes értesülések szerint a csapatnál végül lekerült az asztaról Vettel szerződtetésének kérdése, mindenesetre a Toszkán Nagydíj előtt az Auto Motor und Sport ez ügyben kérdezősködött Otmar Szafnauernél, ám a csapatvezető válaszait továbbra sem lehet hova tenni…

otmar 



Mikorra várhatjuk a versenyzők bejelentését?

Szafnauer: Ezt már megtettük két évvel ezelőtt. Nincs mit bejelenteni.

 

Ezt értsük úgy, hogy Vettel kívülre került?

Szafnauer: Soha nem is volt bent.

 

Mit jelent ez a következő évre?

Szafnauer: Fejezzük be ezt az interjút az előző két kérdéssel.

 

A váratlan lezárás előtt azért más témákban ennél beszédesebb volt a román származású szakvezető, aki elmondta, a Racing Point az első nagy évközi fejlesztési csomaggal készül a mugellói hétvégére. „Az autónk a kezdetektől fogva nagyon jó volt, ezért akartunk hagyni magunknak egy kis időt arra, hogy kiismerjük” – válaszolta arra a felvetésre, hogy miért nem több kisebb részletben érkeznek a fejlesztéseik. „Ha úgy akarnánk dolgozni, ahogy a McLaren teszi, akkor jóval nagyobb gyártási részlegre lenne szükségünk, erre viszont nem vagyunk képesek. A Haas után továbbra is mi vagyunk a második legkisebb csapat a költségvetést és a dolgozók létszámát tekintve is. Úgy gondolom, a McLaren 200-300-zal több alkalmazottal rendelkezik, így nekik van kapacitásuk arra, hogy minden versenyre valami újjal rukkoljanak elő.”

Szafnauer továbbá hozzátette, a csapat elődje, a Force India szerinte aligha élte volna túl a koronavírus-válság hatásait, hiszen emiatt a versenyzési tevékenységből származó bevételeik idén megfeleződtek. A Lawrence Stroll-vezette befektetőcsoport által finanszírozott Racing Point azonban gazdaságilag stabil helyzetben van, és ez csak tovább fog javulni jövőre, amikor életbe lép a költséglimit és az új bevételelosztásról határozó Concorde-szerződés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: