Őrületes, emlékezetes, és meglehetősen ritka helyzet állt elő a Formula-1 Olasz Nagydíján, amelyen egyik Mercedes sem állhatott fel a dobogóra. Bár Lewis Hamilton féltávnál kényelmes tíz másodperces előnnyel vezetett a rá veszélytelen Carlos Sainz előtt, ám ekkor jött egy biztonsági autós fázis, ami mindent felforgatott. Kevin Magnussen meghibásodott Haasa miatt a versenyigazgatóság pályára küldte a biztonsági autót, majd ezzel egy időben – a magára hagyott autó pozíciója miatt – egy rövid időre bezárta a bokszutcát. Lewis Hamilton erről nem tudva állt ki kerékcserére, amit az FIA egy 10 másodperces stop&go büntetéssel jutalmazott. Toto Wolff csapatvezető elmondta, mi vezetett ehhez a bakihoz, de ejtett néhány szót a dobogósokról.
„Ez vereség a Mercedes és a többi nagy csapat számára, de győzelem a sportnak. Nagyszerű szórakozást nyújtott a futam. Egy vitatható döntéssel az első helyezett kiszorult a küzdelemből, de jó volt látni az elejében a fiatalok küzdelmét figyelni. Carlos [Sainz] majdnem elcsípte [Pierre] Gaslyt, de a Toro Rossónak jól fekszik Monza, így megérdemlik a győzelmet. Lance [Stroll] is nagyszerű. Ilyen szempontból kell nézni, az élvezeti érték magas volt" - magyarázta Wolff, aki a Hamilton büntetéséhez vezető hibára rákanyarodva elárulta, a helyszínen tartózkodók közül senki sem észlelte, hogy zárva lenne a bokszutca. Nem azért, mert ennyire figyelmetlenek, hanem azért, mert ennyire nem volt nyilvánvaló a helyzet.
„Talán kiszúrhattuk volna hamarabb is. Furcsa döntések születtek, de minden szabályszerűen zajlott. Az történt, hogy a Parabolicában leparkolt egyik Haas miatt lengett a sárga zászló, aztán 11 másodperccel később beküldték a biztonsági autót, amit nem értettünk. Amint az autó a pályára ért, pirossal lezárták a bokszutcát, de az valójában nem piros volt, hanem két sárga kereszt. A főhadiszálláson az egyik mérnök az utolsó pillanatban vette észre, beleordított a rádióba, mire teljesen összezavarodtunk. Én is követtem az eseményeket, de a negyedik oldalát senki sem figyeli. Nem észleltük, hogy be lett volna zárva a bokszutca. Ez az eseménysorozat szúrta el Lewis futamát, aminek nem örülök, de el kell fogadnunk a helyzetet.”
Wolff elmondása szerint csak akkor vették volna észre a jelzést, ha ellapoznak az FIA kommunikációs rendszerének negyedik oldalára. Hamilton is emiatt ment fel Michael Masi versenyigazgatóhoz, hiszen számára is úgy tűnt, hogy minden a normális kerékvágásban halad.
Hamilton a büntetést követően a mezőny végére csúszott vissza, ahonnan a hetedik pozícióig kapaszkodott fel.