Eredetileg öt csapat is fellebbezési szándékot nyújtott be a Racing Point fékcsatornáira vonatkozó másolási ügyben hozott ítélet ellen: az eredeti óvásokat beadó Renault, őket támogatva a McLaren, a Williams és a Ferrari, valamint maga a Racing Point, amely enyhítést kért.
Sorban a Williams, a McLaren és a Renault visszaléptek a fellebbezéstől, így az Olasz Nagydíj hétvégéjére csak a Racing Point és a Ferrari kérelme maradt érvényben. Vasárnap először a Racing Point jelezte, visszalép a jogi procedúrától.
A csapat ekkor már tudhatta, hogy rövidesen a Ferrari is bejelenti a fellebbezés visszavonását. Az olasz csapat, csakúgy, mint a többi istálló, arra hivatkozott, hogy a 2021-es technikai- és sportszabályzat utóbbi hetekben történt módosításai, valamint technikai direktívák tisztázzák a versenyautó alkatrészeinek tervezésére vonatkozó szabályokat, tiszteletben tartva a sportág DNS-ét – magyarul: meggátolják a jövőben a Racing Pointéhoz hasonló másolást.
Így az eredeti ítélet marad érvényben: a Mercedes-másolatnak titulált Racing Pointtól a hátsó fékhűtőrendszer szabálytalan tervezéséért levonnak 15 pontot, valamint 400 ezer euró bírság kifizetésére kötelezik a csapatot, az RP20 pedig változtatás nélkül versenyezhet a szezon végéig.
A Formula-1-es döntéshozás faramucisága, hogy a Racing Point képviselőjét a nagydíj után az előző fordulókhoz hasonlóan megint beidézték a stewardok, ahol az 52-es számú dokumentum szerint menetrendszerű figyelmeztetésben részesítették a fékhűtéssel kapcsolatos kihágásért. Ennek semmiféle súlya nincs a jövőre nézve.