A szombati szabadedzés volt az utolsó alkalom, hogy a csapatok felkészüljenek a partimód nélküli időmérőre, de emellett egy másik szabály is életbe lépett szombat reggel: a Michael Masi versenyigazgató által Monzában kiadott direktíva szerint a felvezető köröket immár mindenkinek 1 perc és 43 másodpercen belül teljesítenie kell (legfeljebb ennyi idő telhet el a bokszutca kijárati vonalának elhagyása és a célvonal átlépések között), ezzel próbálva elejét venni a szélárnyékra apelláló versenyzők veszélyeket és vitás helyzeteket is magában hordozó torlódásának, amire még pénteken is láthattunk példát. A túllépés nem jelent azonnal büntetést, viszont az érintettek a versenybírók elé idézhetőek lesznek indokolatlanul lassú haladás gyanújával.
A versenyzők nem siettek ki a pályára az egyórás gyakorlás kezdetén, az első tíz perc alatt még installációs kört is csak hatan futottak, majd amikor negyed óra elteltével Carlos Sainz kimerészkedett az első gyorskörre, sokáig magányos volt a pályán, így versenymérnökével szórakoztatták egymást, örülve az aktuális leggyorsabb időnek.
Az edzés 25. percére azért már komoly forgalom alakult ki az 5,793 kilométeres vonalvezetésen, olyannyira, hogy Lando Norris és Charles Leclerc kis híján össze is akadt a Parabolicában, amikor a monacói nem figyelt kellően a mögötte érkező és őt előző McLarenre.
A Mercedesek persze hamar az élre álltak a lágy keverékű gumin, ám nem sokkal később némi meglepetésre Max Verstappen a közepeseken átugrotta őket. Az Ezüst Nyilak visszatámadása felemásan sikerült, mert bár Valtteri Bottas – továbbra is lágyakon – a hétvége eddigi legjobb körével magához ragadta az első helyet, Lewis Hamilton hibázott, és bár pár ezreddel végül átugrotta Verstappent, a két Mercedes közé beférkőzött még Norros és Daniel Ricciardo.
A Renault ausztrálja viszont végül nem a Spából átmentett erős tempóval került a figyelem középpontjába, hanem azzal, hogy megállt alatta az autó a pályán, amikor már az utolsó tíz percében tartott az edzés - piros zászló érkezett a Renault eltűntetésének idejére. A végére még visszatért a zöld jelzés annyi időre, hogy egy gyorskör mindenkinek beleférjen – ezzel a lehetőséggel pedig csak a második helyen álló Norris nem élt. Ekkor már nem sokan javítottak, ám Carlos Sainz megfutotta az edzés második legjobb idejét, így az élen végző Bottas mögött biztató látványt nyújtva a McLarennek és szurkolóinak.
A hajrában az ötödikként záró Hamiltonnak volt még egy meleg pillanata, amikor az intézkedések ellenére mégis kialakult torlódásban ütközött majdnem az előtte haladóknak.
¡TREMENDO susto se ha llevado Hamilton, vaya manera de esquivar! https://t.co/hox3ih0ett #F1 #DirectoSM #ItalianGP pic.twitter.com/e6wZA2Wcui
— SoyMotor.com (@SoyMotor) September 5, 2020
Az Olasz Nagydíj időmérője közép-európai idő szerint 15 órakor kezdődik.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:20.089 | 14 | |
2 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:20.318 | 0.229 | 14 |
3 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:20.412 | 0.323 | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:20.419 | 0.330 | 9 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20.439 | 0.350 | 11 |
6 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:20.456 | 0.367 | 15 |
7 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:20.563 | 0.474 | 15 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 1:20.693 | 0.604 | 13 |
9 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:20.804 | 0.715 | 14 |
10 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:20.897 | 0.808 | 13 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:20.917 | 0.828 | 11 |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:20.936 | 0.847 | 14 |
13 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:20.953 | 0.864 | 13 |
14 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:21.205 | 1.116 | 14 |
15 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:21.263 | 1.174 | 13 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:21.436 | 1.347 | 15 |
17 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.459 | 1.370 | 15 |
18 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:21.677 | 1.588 | 16 |
19 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:21.764 | 1.675 | 15 |
20 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.090 | 2.001 | 15 |