Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 20. kedd
F1

A motor csak az egyik bajforrás a Ferrarinál

Bár a vörösök erőforrása kétségkívül lehetne erősebb, Mattia Binotto elmondása szerint Spában nem csak abból fakad az óriási hátrányuk. A gumikkal sem boldogulnak.

Az idei év talán legnehezebb hétvégéjét teljesíti a tavaly óta jelentős visszaesést elszenvedett Ferrari. A Spa-Francorchamps hosszú egyenesei és gyors kanyarjai egyáltalán nem kedveznek a csapat erőtlen, rossz légellenállású mutatókkal rendelkező konstrukciójának. Ebből fakadóan Charles Leclerc és Sebastian Vettel messze a középmezőny második felében zárta a pénteki edzésnapot. A helyzetről Mattia Binotto csapatfőnök szolgáltatott tisztább képet: elmondta, mi a probléma pontosan.

 lec-spa-20201



"Nehezen bírjuk munkára a gumikat" - idézte őt a Motorsport. "Gyorsítás és lassítás közben is hiányzik a tapadás, erre panaszkodnak a pilóták. Összességében gyenge teljesítményt nyújt az autó. Nem hiszem, hogy ez lenne az autó maximuma, és határozottan nem ez a másokhoz viszonyított normális pozíciója. A helyzet nem pilótafüggő, mindkét autót érinti. Minden azon múlik, hogy a beállításokkal megfelelő tartományokba hozzuk a gumikat."

A csapat a két szabadedzésen kisebb és nagyobb légellenállású beállításokkal is próbálkozott, de a jól működő abroncsok nélkül nehéz eldönteniük, melyik működik jobban ezen a pályán.

"Ha nem találjuk meg a gumik számára megfelelő tartományt, akkor nem tudjuk munkára bírni azokat. Ha nincs tapadás, akkor lassúak vagyunk a második szektorban, ebből fakadóan lassúak vagyunk mind a háromban. Sok munkánk van még, próbálunk megoldást találni" - tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?