A rajtnál a két Mercedes várta a legelőkelőbb helyekről a piros lámpák kialvását, Lewis Hamiltonnak pedig nem is okozott gondot, hogy megőrizze az első helyet az 1-es kanyarba fordulva. Bottasnak annál inkább meggyűlt a baja a mögötte leselkedőkkel, hiszen Verstappen legyorsulta őt a második helyért, és még Lance Stroll is bebújt mellé a belső íven. A finnek hamar sikerült túljutnia a Racing Pointon, de két fő riválisához képest már lépéshátrányban volt.
A versenyen a fő stratégiai irányvonalat a két bokszkiállás jelentette, csak néhányan kísérelték meg teljesíteni a távolt egy kerékcserével. Az élen álló hármas is a biztonságosabb opciót választotta, és bár Hamilton első cseréje kifejezetten lassúra sikerült egy beragadt kerék miatt, Verstappennél pedig előbb 1,9, majd 2,0 másodpercet mértek, a pozíciókon, esetleges csaták kialakulásán ez semmit sem változtatott. Bottas a harmadik etapjára lágy keverékeket kapott, de azokon sem tudott közeledni a közepeseken haladó Verstappenhez, míg Hamilton messze elhúzott, és a dobogósokon kívül mindenki mást lekörözött. A brit így eseménytelen körítéssel szerezte meg 88. F1-es győzelmét, e tekintetben tehát már csak háromra van Michael Schumacher rekordjától, míg az idei ponttabellán 37 egységre növelte előnyét Verstappennel szemben.
Ironikus módon a legelőkelőbb helyen haladó lekörözött, Sergio Perez kapott öt másodperces időbüntetést, amiért nem húzódott félre időben Hamilton érkezésekor. Perez csapattársával ellentétben egy bokszkiállással versenyzett, ám az időhozzáadás miatt végül elveszített egy pozíciót Stroll-lal szemben, így ötödik lett.
Az alsó pontszerző helyeken többnyire közel haladt egymáshoz a McLarenekből, a Ferrarikból, az Alpha Taurikból, a Renault-kból és Alexander Albonból álló boly, de előzést leginkább csak a gumik állapotának különbsége eredményezett. A hatodik Sainz, a hetedik az egy kiállással operáló Vettel lett, mögötte Albon, Gasly és Norris szerzett még pontot.
A futam egyetlen kiesője Charles Leclerc lett, aki furcsa műszaki hibával szembesült az utolsó szektor sikánjában, elmondása szerint ugyanis minden előzetes bejelentés nélkül lekapcsolt alatta a Ferrari-motor. Bár a monacói egy idő után újraindította azt, de ekkor a biztonsági övével kapcsolatos problémát jelzett a csapat felé, majd hamarosan a bokszba hajtva feladta a versenyt.
Bár a radar szerint esőfelhők közeledtek a pálya felé, és a csapatok az utolsó 15 körre érkező esőre figyelmeztették versenyzőiket, a csapadékból végül semmi nem lett, tovább kell várni az 1996 óta első esős barcelonai futamra.
A Spanyol Nagydíj 36. körében Kimi Raikkönen megdöntötte a legnagyobb teljesített Formula-1-es versenytáv rekordját, amit addig a pontig Fernando Alonso tartott 83882 kilométerrel. A finn a 14. helyen ért célba az Alfa Romeóval, továbbra is pont nélkül áll idén.
Folytatás két hét múlva Spa-Francorshamps-ban, hiszen jön a közkedvelt és általában eseménydús Belga Nagydíj!
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 66 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 24.177 | 66 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 44.752 | 66 |
4 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1 kör | 65 |
5 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1 kör | 65 |
6 | Carlos Sainz | McLaren/Renault | 1 kör | 65 |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1 kör | 65 |
8 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1 kör | 65 |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1 kör | 65 |
10 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1 kör | 65 |
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1 kör | 65 |
12 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 1 kör | 65 |
13 | Esteban Ocon | Renault | 1 kör | 65 |
14 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör | 65 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 kör | 65 |
16 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1 kör | 65 |
17 | George Russell | Williams/Mercedes | 1 kör | 65 |
18 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 2 kör | 64 |
19 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 2 kör | 64 |
- | Charles Leclerc | Ferrari | kiesett | 38 |