A négyszeres világbajnok minden mérce szerint legrosszabb szezonkezdetét produkálja a 2008-as Toro Rossó-s éve óta: az utóbbi futamokon jelentős a lemaradása a másik SF1000-est vezető Charles Leclerc-hez képest, és eddig csak egyszer, a Hungaroringen kvalifikált a 10. helynél előrébb.
A Spanyol Nagydíj időmérőjén is csak a 11. helyre volt elég a tempója, miután parányi, csupán két ezredmásodperces hátránnyal maradt el Lando Norristól és a továbbjutástól.
„Nagyon ingadozik az egész, bizonyos edzések egész jól mennek, aztán mások kevésbé. Ma délután valójában kicsit jobb volt a helyzet, de egyértelmű, hogy még nem eléggé” – kezdte szombatjának összegzését Vettel az időmérő után. „Szenvedtem a második szektorban, az 5-ös és a 7-es kanyarban is elment az autó hátulja, az utolsó szektorom pedig teljesen szétesett. Amikor jobban odateszem magam, mindig ugyanazokba a problémákba ütközök. Nem könnyű összerakni egy kört – úgy éreztem, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, de ez sem elég.”
„A vége nagyon szoros volt a 8. és a 14. hely között, mi meg ennek a sornak pont a közepén találtuk magunkat. Amikor a 11. helyen végezve éppen lemaradunk a Q3-ról, akkor a másnapi szabad gumiválasztás ez az egyetlen pozitívum, de nem hinném, hogy különösebben nagy előnyt jelentene.”
A németnek ráadásul nem is csak a pályán kell küzdenie az elemekkel, hiszen a jelek arra utalnak, hogy a Ferrarival való viszonya is egyre inkább zátonyra fut menesztésének tavaszi bejelentése óta. „Bár nem sok okom van rá, eddig mindent sikerült emelt fővel viselnem” – felelt Vettel arra a kérdésre, hogy hogyan birkózik meg a nehéz körülményekkel, amihez hasonlókkal F1-es karrierje során talán még nem is találkozott.
Ezúttal a másik Ferrari sem került sokkal előrébb a rajtrácson, Leclerc a 9. rajthelyről kezdheti majd meg a Spanyol Nagydíjat.