Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 22. kedd
F1

Megkérdeztük Verstappent, szoros lehet-e a vb

A helyzet változatlan – jelentette ki Max Verstappen a formula.hu-nak a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtóértekezletén, amikor arról kérdeztük: fergeteges győzelme után lát-e már sanszot arra, hogy szorossá tudja tenni a 2020-as világbajnoki évadot?

A Red Bull-Honda pilótája az évad hatodik fordulója előtt a 2. helyen áll az egyéni ponttáblázaton, ahol 30 pont a hátránya az éllovas címvédő Mercedes-pilótához, Lewis Hamiltonhoz képest. A hátrány kevesebb is lehetne, ha a holland pilóta nem esik ki motorhiba miatt az ausztriai évadnyitón, ám a felzárkózás – papíron legalábbis – nem tűnik ledolgozhatatlannak – még úgy sem, hogy nem tudjuk pontosan, hány futam van még hátra.

Noha a fél világ abban reménykedik, hogy a németalföldi szorossá tudja tenni a világbajnokságot, a Spanyol Nagydíj csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján Verstappen a formula.hu kérdésére válaszolva deklarálta: a győzelem ellenére sem látja másképp a saját helyzetét, a legutóbbi sikert pedig továbbra is a körülmények szerencsés együttállásának tulajdonítja, nem pedig érdemi fordulatnak az erőviszonyokban.

00120011_235



„Nos, számomra a helyzet ugyanolyan, mint az előző hétvégi futam előtt volt, vagyis tudom, hogy javítanunk kell a tempón, és javítanunk kell sok minden máson is, kvalifikáció és verseny vonatkozásában egyaránt. Ez különösen a kvalifikációra igaz. Nem igazán változott a helyzet, az van, amit korábban is mondtam már. Az előző hétvége kedvező volt számunkra, mert a lágyabb gumikon versenyeztünk, ami nekünk jól jött, a Mercedesnek pedig nem. Szerencsére itt is meleg van, ami jó dolog, de most ismét keményebb gumik lesznek, így nem tudni, hogy mire számíthatunk. Azzal természetesen elégedett vagyok, ahogyan a bajnoki ponttáblázaton állok. Tudom, hogy mindig lehet jobbnak lenni, egy helyet még mindig kellene javítanom, de ahhoz még ki kell facsarnunk némi tempót a csomagunkból” – válaszolta lapunk kérdésére a Red Bull-Honda versenyzője.

Verstappen 2016-ban a hétvégi futamnak otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunyán, a Red Bull kötelékében futott első nagydíján aratta F1-es karrierje első győzelmét. Másokhoz hasonlóan a holland is úgy ismeri a népszerű teszthelyszínt, mint a tenyerét, a kellemes emlék is megvan, ám a hétvégi futam előtt a sportág statisztikusai egy érdekességre is felhívták a figyelmet: az emlékezetes első győzelem óta a pilóta csupán 8 kört töltött a mezőny élén ezen a pályán… Hogy javít-e a mutatón ezen a hétvégén? „Őszintén szólva fogalmam sincs. Nagyon örültem a győzelemnek a múlt hétvégén, de ez egy újabb hétvége, így várunk és figyelünk” – mondta Verstappen, aki egyébként érezhetően feldobott állapotban érkezett meg a katalán helyszínre: amikor szembesült a 8 élen töltött barcelonai körrel, hangosan felnevetett, a sajtótájékoztató moderátorát haverkodós stílusban kínálta meg azzal a megjegyzéssel, hogy „egyre jobban ejted ki a holland neveket!”, a silverstone-i diadalt követő bulit firtató kérdésre pedig cinkos bazsalygással jegyezte meg, hogy „ááá, én nem partizok, nem kedvelem az alkoholos italokat!”

Verstappen győzelméhez Silverstone-ban hozzájárult a forróság, valamint az is, hogy a hőségben a Mercedes képtelen volt megbirkózni a lágyabb keverékű Pirellikkel, míg a holland egész egyszerűen virtuóz teljesítményt mutatott be ezen a fronton. Arra a kérdésre, hogy a gumimágia vele született adottság, esetleg az évek során összeszedett tapasztalat eredménye, a pilóta kijelentette: az összes tényező együtt eredményezi, hogy manapság mások által irigyelt módon boldogul az abroncsokkal.

„Ez természetesen érzés kérdése, de fontos a tapasztalat is, hiszen érteni kell a Pirelli abroncsainak működését ahhoz, hogy kezelni tudd azokat. Az évek során bele lehet ebbe rázódni, de a futam előtt készülni kell rá, fel kell térképzeni, hogy hol és mikor kell taposni a gázt vagy sem. Meg kell próbálni kíméletesnek és simának lenni ezen a területen” – fogalmazott a 22 éves pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?