Ma egy kritikus időszak végére ért az F1 és annak mezőnye. Augusztus 12-ével lejár a sorozat kereskedelmi megállapodásait összefoglaló Concorde Egyezmény aláírási határideje, így a mai napra minden istállónak dűlőre kell jutnia az F1 tulajdonosaival.
A világbajnokság tíz csapatának döntő többsége várhatóan automatikusan aláírja az új szerződést, a Haas kapcsán azonban kérdések merültek fel. Az F1-be 2016-ban csatlakozott amerikai istálló az első három évében egyre erősödött, 2019-ben azonban egy olyan visszaesést élt át, ami a mai napig tart. Ráadásul a világjárvány sem könnyíti meg a gárda helyzetét, így a vezetőségben felmerült annak lehetősége, hogy visszavonulót fújnak. Günther Steiner azonban megnyugtatta a nyilvánosságot: a tulajdonos úgy tűnik, rá fog bólintani a szerződésre.
"Korábban beszéltem Gene-nel, és a következő két nap során is fel fogom hívni, hogy még egyszer átbeszéljük, de jelen pillanatban minden jel arra mutat, hogy készen állunk aláírni" - árulta el a csapatvezető a Racer magazinnak. "A megszokott módon még egyszer át akarom venni az elnökséggel és a tulajdonossal. Elmagyarázom, hogy mindent megértettünk és mindenben megegyeztünk. Semmilyen jel nem mutat arra, hogy ne akarnánk aláírni."
Steiner hozzátette, az új Condorde Egyezmény aláírása mellett a Ferrarival is meghosszabbítanák a 2016-os debütálásuk óta tartó technikai egyezségüket, hiszen a két megállapodás gyakorlatilag elválaszthatatlan egymástól. "Ezen a ponton lehetetlen lenne új beszállítóra váltanunk, szóval ezek kéz a kézben járnak. Ha aláírjuk a szerződést a FOM-mal, akkor a Ferrarival is meghosszabbítjuk az együttműködést."
Az idén nehezen induló szezon és a világjárvány miatt a Haas arra kényszerült, hogy befagyassza az autója fejlesztését, és minden erejét a pénzügyi stabilitás megteremtésére fordítsa. "Abból próbáljuk kihozni a legjobbat, amivel rendelkezünk. Ha ezt átvészeljük, jobb napok várnak ránk. Ez az év azonban nehéz lesz, ezt az elején is elmondtam. A két ausztriai forduló alapján nagy kihívás lesz ez a szezon, de folytatjuk a kemény munkát" - ttte hozzá Steiner.
Ha a Haas, esetleg váratlanul egy másik istálló nem tudna megegyezni az F1-gyel, azzal olyan kis létszámúra - 18 fősre - zsugorodna a mezőny, amire a 2000-es évek eleje óta nem volt példa.