A Királyi Autóklub Európa Nagydíja, Egyben a Brit Nagydíj. Ezen a ma már kacifántosnak hangzó néven vette kezdetét a Formula-1-es őrület 1950. május 13-án az angliai Silverstone-ban, egy olyan pályán, mely a második világháború idején katonai repülőtérként üzemelt.
Ez volt az ötödik Brit Nagydíj, a harmadik, amelynek Silverstone adott otthont, azonban leginkább amiatt tartják a Formula-1 bölcsőjének ezt a helyet, mert 1950-ben itt rendezték meg az első hivatalos, már a világbajnokságba is beszámító nagydíjat.
A futamon Giuseppe "Nino" Farina, Luigi Fagioli és Juan Manuel Fangio előzgették egymást a nagyérdemű szórakoztatására, mígnem az argentin Alfa Romeójában felmondta a szolgálatot a motor, mikor eltört az olajcső az autóban, így a leintésig a két olasz csatázott a győzelemért, mely végül Giuseppe Farináé lett, az Alfa Romeo 158 1.5 L8s volánja mögött.
Akkor kellemes tavaszi levegő, napsütés és száraz idő fogadta kegyeibe a pilótákat, idén pedig az időjárás amolyan igazán angolosnak ígérkezik, az első világbajnoki futam előtt tisztelgő 70. Évfordulós Nagydíjra.
A pénteki és a szombati nap időjárás szempontjából említésre sem méltó, miután az edzésnapon 32°C-os csúcshőmérséklet és szárazság várja a csapatokat, szombatra pedig valamelyest visszahűl a levegő, 28°C-osra.
Azonban az időmérő edzést követően megérkezik az eső Silverstone fölé, amely megkavarhatja majd a vasárnapi futamra készített stratégiákat. Bár jelenleg még nem jósol esőt a Weather.com a verseny idejére, de előtte és utána is várható bőségesen csapadék a pálya környékén. Természetesen addig még változhat az előrejelzés, így némiképp joggal reménykedhetünk egy igazi esős versenyben, hiszen Angliában egyik percről a másikra leszakadhat az ég.