Nico Hülkenberg visszatérésének bombahírét követően hamar az Alfa Romeók fejfájására terelődött a szó a silverstone-i első 90 perces gyakorláson. Először Kimi Raikkönen pördült meg, és radírozott le egy friss szett lágy Pirellit, nem sokkal később pedig Antonio Giovinazzi csúszott háttal a bukótérbe, és kockázta le olyan mértékben a kemény keverékeit, hogy a bokszutcába visszatéréséig azok darabokat vertek le a karosszériájáról. A takarításhoz piros zászlós fázis kezdődött a napsütötte brit helyszínen.
Az elvesztegetett első fél órát követően népesült be először igazán a pálya, mindenki számára megkezdődött az érdemi munka. A Mercedesek Hamilton, Bottas sorrendben gyorsan az élre álltak, a Red Bull egy jó adagnyi fejlesztését tesztelő Verstappen pedig felsorakozott mögéjük a harmadik helyre, fél másodperces hátránnyal. Miközben többek között Hamilton és Sainz a kerékvetőkkel történő agresszív találkozását lassították nekünk, a régi-új csapatával ismerkedő Hülkenberg arról számolt be mérnökének, hogy elzsibbadt a hátsója, és szünetre lenne szüksége.
Fél órával a vége előtt egy pengeváltást láthattunk az élen. Először Hamilton javított több mint fél másodpercet a legjobb idején, majd Verstappen egyfajta üzenetként még négyet faragva átvette a vezetést. Eközben a Ferrari bejelentette, hogy Vettel az intercoolerhez köthető hiba miatt biztosan nem hajt pályára, mért kör nélkül zárja az edzést. Elővigyázatosságból a Mercedes is belenyúlt Hamilton autójába, és beszerelte az idei második, egyben utolsó szabadon felhasználható MGU-K-t.
Az utolsó fél óra viszonylag eseménytelenül telt. A pilóták a pálya határait feszegették, több kört automatikusan elvett az FIA. A Mercedes továbbra is erős, de jónak tűnik a Red Bull és a Racing Point is. Hátrébb a McLaren nyújtott magához képest gyengébb teljesítményt.
A Brit Nagydíj első szabadedzésének végeredménye: