Módosításokat hajtott végre Valtteri Bottas kormánykijelzőjén a Mercedes, miután a pilóta a múlt hétvégi Magyar Nagydíj rajtja előtt egy pillanatra összekeverte a fordulatszámmérő három piros LED-jét a pálya lámpáival. Ennek következtében néhány centimétert megmozdult, a hibára reagálva elvette a gázt, erre kis híján lefulladt. Mire összeszedte magát, az indítófények már elaludtak, így az első kanyarig tartó gyorsulási versenyben öt pozíciót veszített.
„Hasznos elemzéseket végeztünk a rajtról. Ezt mindig megteszem, de most még nagyobb figyelmet szenteltem neki. A kijelző fordulatszámmérője volt az, ezért változtattunk rajta, hogy még egyszer ne terelje el a figyelmemet” – idézte fel a pilóta az utóbbi pár nap ide vonatkozó történéseit a Motorsport kérdésére válaszolva.
Nem ez volt az egyetlen probléma, amibe Bottas az idei szezon első heteiben belefutott. Mint kiderült, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén feleslegesen sok üzemanyagot tankoltak az autójába, az egyik ausztriai fordulón pedig pontatlanul állították be a hasmagasságát.
„Valami probléma adódott az üzemanyagtöltő rendszerrel. Valami a csővel vagy a nyílással, így az időmérőn kicsivel több mint két kilogramm pluszt tankoltak. Ha jól emlékszem azt mondták, hogy ez körönként nyolc századmásodpercet jelentett, de biztos vagyok benne, hogy a csapat tanult a hibából” – árulta el a pilóta, aki a kvalifikáció végén 0,107 másodperces hátránnyal végzett a második helyen.
A hasmagasság problémájára kitérve a finn elárulta, emberi hibából fakadóan néhány milliméterrel tértek el az ideálistól. Apró, de hosszú távon költséges hibák ezek, ha valaki Lewis Hamilton ellen küzd a világbajnoki címért.