DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hamilton nyolcadszor hajtotta uralma alá a Hungaroringet

Lewis Hamilton a nedves kezdéskor és a száraz folytatáskor is dominált a Magyar Nagydíjon, nyolcadik itteni győzelmével hatalmas rekordot állítva be. Max Verstappen úgy lett második, hogy a rajt előtt összetörte a Red Bullt.

Nemcsak nézőtlen volt a 35. Magyar Nagydíj, hanem az egyik leghűvösebb is: bár zivatarok az elmúlt években is többször megszakították a kánikulát, ezen a hétvégén egyáltalán nem volt forróság, a sötét felhők pedig egy pillanatra sem tágítottak a pálya fölül, nedvessé téve a péntek délutánt és a futam elejét is.

Bár ekkorra már nem esett, a versenyzők intermediate gumikon készültek a rajtra, Max Verstappen pedig már az előtt a figyelem középpontjába került, hogy az izgalmak hivatalosan is megkapták volna a zöld jelzést: a holland a bokszból kivezető köre alatt csúszott ki a vizes pályán, és pillanatok alatt a falban találta magát, első vezetőszárnya mellett pedig első felfüggesztése is eltört. A holland el tudott vánszorogni a rajtrácsig, ahol a Red Bull szerelői őrült tempóban kezdtek neki a helyreállításnak, és bár nem sokan hittek benne (később még maga Lewis Hamilton is hitetlenkedett, mit keres Verstappen a versenyben), 20 perc alatt újjá varázsolták az RB16-ost, így a holland elrajtolhatott a hetedik helyről.

hamilton_2



A start komoly helycserékkel is szolgált a vizes pályán, mert bár Hamilton úgy elszökellt, hogy az első kör végére már három másodperccel vezetett Lance Stroll előtt, Verstappen a harmadik helyre ugrott, Sergio Perez pedig a hetedikre esett vissza. Valtteri Bottas startja is szörnyen sikeredett: a finn csekély mértékben bemozdult már a lámpák kialvása előtt, majd visszalassított, így lendületet vesztett a körülötte lévőkhöz képest – büntetést azonban végül nem kapott, ellenben Kimi Raikkönennel, aki rosszul állt be az utolsó rajtkockába az Alfával.

Az esőhöz nem érkezett utánpótlás, így a mezőny a 3. és a 4. körben a bokszba is hajtott lecserélni az intereket slick gumikra – kivéve a két Haast, akik extrém esősön akartak indulni, majd a felvezető kör végén a bokszba hajtva bevállalták a másik szélsőséget, a közepes keveréket, ez a húzásuk pedig bejött, hiszen a többiek kiállása után Kevin Magnussen és Romain Grosjean a 3. és a 4. helyen találták magukat, csupán Hamilton és Verstappen mögött. A tempó tekintetében a sereghajtók közé tartozó Haasok, különösen Magnussen a kerékcserék következő köréig egész jól tartották magukat, végül azonban elnyelte őket a mezőny, bár a dán a kilencedik hellyel azért tudott pontokat menteni.

Stroll a második kiállásáig állt dobogós helyen a Racing Pointtal, ekkor elévágással átugrotta őt Bottas. Mögöttük Alexander Albont sokáig a Ferrari párosa szórakoztatta, amíg Charles Leclerc hátrébb nem esett ettől a társaságtól, miután lágy keverékű gumija, amit első kiállásakor kapott, nem tűnt túl hatékonynak.

Hamilton végül egyik legdominánsabb győzelmét aratta így a 86. alkalommal (már csak ötre van Michael Schumachertől!), Verstappenhez mért közel fél perces előnye pedig azt is lehetővé tette számára, hogy a hajrában még kiálljon egy szett lágyért és megfussa az egy pontot érő leggyorsabb kört is. A Red Bullt Bottas egy ideig szorongatta, de végül nem tudott előzni, így az első két helyezett sorrendje ugyanaz lett, mint a tavalyi Magyar Nagydíjon. Stroll negyedik helyével a Racing Pointnak még mindig nincs meg idei első dobogója, Albon a hajrában megelőzte Vettelt az ötödik helyért, Perez pedig a gyenge rajtja után már nem tudott visszakapaszkodni, és hetedik lett. Spielberghez képest visszaesett a McLaren, csak Carlos Sainz tudott egy pontot szerezni, amikor pár körrel a vége előtt megelőzte Leclerc-t. A futam egyetlen kiesője Pierre Gasly lett, aki alatt az első fél órában végleg megadta magát az egész hétvégén rakoncátlankodó Honda-motor.

Hamilton nyolcadszor győzött a Hungaroringen, ami nem csak a magyar pályát figyelembevéve különleges: korábban egyedül Schumacher tudott egy pályán nyolc alkalommal is nyerni - Magny-Cours-ban -, az ő rekordját állította most be ezzel.

Most egy hét szünet következik a Formula-1 számára, mielőtt Silverstone-ba utazna a mezőny a következő két futamra.

 

A Magyar Nagydíj végeredménye:

# Versenyző Csapat Kör Idő/Hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 70 1:36:12.473
2 Max Verstappen Red Bull/Honda 70 8.702
3 Valtteri Bottas Mercedes 70 9.452
4 Lance Stroll Racing Point/Mercedes 70 57.579
5 Alexander Albon Red Bull/Honda 70 1:18.316
6 Sebastian Vettel Ferrari 69 1 kör
7 Sergio Pérez Racing Point/Mercedes 69 1 kör
8 Daniel Ricciardo Renault 69 1 kör
9 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 69 1 kör
10 Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 69 1 kör
11 Charles Leclerc Ferrari 69 1 kör
12 Daniil Kvyat AlphaTauri/Honda 69 1 kör
13 Lando Norris McLaren/Renault 69 1 kör
14 Esteban Ocon Renault 69 1 kör
15 Romain Grosjean Haas/Ferrari 69 1 kör
16 Kimi Räikkönen Alfa Romeo/Ferrari 69 1 kör
17 A.Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 69 1 kör
18 George Russell Williams/Mercedes 69 1 kör
19 Nicholas Latifi Williams/Mercedes 65 5 kör
- Pierre Gasly AlphaTauri/Honda 15 -
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: