Nemcsak nézőtlen volt a 35. Magyar Nagydíj, hanem az egyik leghűvösebb is: bár zivatarok az elmúlt években is többször megszakították a kánikulát, ezen a hétvégén egyáltalán nem volt forróság, a sötét felhők pedig egy pillanatra sem tágítottak a pálya fölül, nedvessé téve a péntek délutánt és a futam elejét is.
Bár ekkorra már nem esett, a versenyzők intermediate gumikon készültek a rajtra, Max Verstappen pedig már az előtt a figyelem középpontjába került, hogy az izgalmak hivatalosan is megkapták volna a zöld jelzést: a holland a bokszból kivezető köre alatt csúszott ki a vizes pályán, és pillanatok alatt a falban találta magát, első vezetőszárnya mellett pedig első felfüggesztése is eltört. A holland el tudott vánszorogni a rajtrácsig, ahol a Red Bull szerelői őrült tempóban kezdtek neki a helyreállításnak, és bár nem sokan hittek benne (később még maga Lewis Hamilton is hitetlenkedett, mit keres Verstappen a versenyben), 20 perc alatt újjá varázsolták az RB16-ost, így a holland elrajtolhatott a hetedik helyről.
A start komoly helycserékkel is szolgált a vizes pályán, mert bár Hamilton úgy elszökellt, hogy az első kör végére már három másodperccel vezetett Lance Stroll előtt, Verstappen a harmadik helyre ugrott, Sergio Perez pedig a hetedikre esett vissza. Valtteri Bottas startja is szörnyen sikeredett: a finn csekély mértékben bemozdult már a lámpák kialvása előtt, majd visszalassított, így lendületet vesztett a körülötte lévőkhöz képest – büntetést azonban végül nem kapott, ellenben Kimi Raikkönennel, aki rosszul állt be az utolsó rajtkockába az Alfával.
Az esőhöz nem érkezett utánpótlás, így a mezőny a 3. és a 4. körben a bokszba is hajtott lecserélni az intereket slick gumikra – kivéve a két Haast, akik extrém esősön akartak indulni, majd a felvezető kör végén a bokszba hajtva bevállalták a másik szélsőséget, a közepes keveréket, ez a húzásuk pedig bejött, hiszen a többiek kiállása után Kevin Magnussen és Romain Grosjean a 3. és a 4. helyen találták magukat, csupán Hamilton és Verstappen mögött. A tempó tekintetében a sereghajtók közé tartozó Haasok, különösen Magnussen a kerékcserék következő köréig egész jól tartották magukat, végül azonban elnyelte őket a mezőny, bár a dán a kilencedik hellyel azért tudott pontokat menteni.
Stroll a második kiállásáig állt dobogós helyen a Racing Pointtal, ekkor elévágással átugrotta őt Bottas. Mögöttük Alexander Albont sokáig a Ferrari párosa szórakoztatta, amíg Charles Leclerc hátrébb nem esett ettől a társaságtól, miután lágy keverékű gumija, amit első kiállásakor kapott, nem tűnt túl hatékonynak.
Hamilton végül egyik legdominánsabb győzelmét aratta így a 86. alkalommal (már csak ötre van Michael Schumachertől!), Verstappenhez mért közel fél perces előnye pedig azt is lehetővé tette számára, hogy a hajrában még kiálljon egy szett lágyért és megfussa az egy pontot érő leggyorsabb kört is. A Red Bullt Bottas egy ideig szorongatta, de végül nem tudott előzni, így az első két helyezett sorrendje ugyanaz lett, mint a tavalyi Magyar Nagydíjon. Stroll negyedik helyével a Racing Pointnak még mindig nincs meg idei első dobogója, Albon a hajrában megelőzte Vettelt az ötödik helyért, Perez pedig a gyenge rajtja után már nem tudott visszakapaszkodni, és hetedik lett. Spielberghez képest visszaesett a McLaren, csak Carlos Sainz tudott egy pontot szerezni, amikor pár körrel a vége előtt megelőzte Leclerc-t. A futam egyetlen kiesője Pierre Gasly lett, aki alatt az első fél órában végleg megadta magát az egész hétvégén rakoncátlankodó Honda-motor.
Hamilton nyolcadszor győzött a Hungaroringen, ami nem csak a magyar pályát figyelembevéve különleges: korábban egyedül Schumacher tudott egy pályán nyolc alkalommal is nyerni - Magny-Cours-ban -, az ő rekordját állította most be ezzel.
Most egy hét szünet következik a Formula-1 számára, mielőtt Silverstone-ba utazna a mezőny a következő két futamra.
A Magyar Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1:36:12.473 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 70 | 8.702 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 70 | 9.452 |
4 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 70 | 57.579 |
5 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 70 | 1:18.316 |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 69 | 1 kör |
7 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 69 | 1 kör |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 69 | 1 kör |
9 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 69 | 1 kör |
10 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 69 | 1 kör |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 69 | 1 kör |
12 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 69 | 1 kör |
13 | Lando Norris | McLaren/Renault | 69 | 1 kör |
14 | Esteban Ocon | Renault | 69 | 1 kör |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 69 | 1 kör |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 69 | 1 kör |
17 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 69 | 1 kör |
18 | George Russell | Williams/Mercedes | 69 | 1 kör |
19 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 65 | 5 kör |
- | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 15 | - |