Úgy kezdődött az időmérő edzés, ahogy pár órával korábban a harmadik szabadedzés is: az esőzés 90%-os valószínűségével, a hőmérséklet ugyanis továbbra is alacsony maradt a pályán, ahogy a felette rémisztgető sötét felhők is.
A kvalifikáció kezdetekor azonban száraz volt az aszfalt, így a versenyzők nem hezitáltak sokat az első mért körök feljegyzésével. Végül azonban nemhogy az eső érkezett meg, hanem éppen ellenkezőleg: a Q1 18 perce alatt látványosan javult az aszfalt állapota, így néhány meglepő eredményt láthattunk azoktól, akik még a vége felé is köröztek. Talán ennek köszönhetően ugrott az élre a két Racing Point, így furcsa képet adva Sergio Perez és Lance Stroll végeztek az első két helyen, de az igazán váratlan ugrást a Williams vitte véghez, hiszen mindkét pilótája, George Russell és Nicholas Latifi is bejutott a Q2-be - a 2018-as Olasz Nagydíj óta először történt ilyen a Williamsszel. A Ferrari partnercsapatai, a Haasok és az Alfa Romeók viszont Danyiil Kvjat társaságában az öt kieső közé kerültek, Kimi Raikkönen pedig szokatlan napot élt meg azzal, hogy működőképes autóval a leglassabb lett a 20 fős mezőnyben.
A Q2-ben a Mercedesek mellett a Racing Pointok is arra a taktikára szavaztak, hogy a közepes keverékű gumikon teljesítsék gyorskörüket a versenystratégiát szem előtt tartva, bár a rózsaszín autók számára ez elég rizikósnak tűnt. Végül így is továbbjutottak a 7. és a 9. helyen, de körömrágós lett számukra a hajrá, amikor Stroll nem bírta önállóan újraindítani az autóját a mérlegelés után, és amikor Perez elrontotta utolsó gyorskörét. Kiesett viszont a 13. helyen Alexander Albon, aki a forgalomra panaszkodott, Max Verstappen viszont, aki az autóra, azért csak összelapátolt egy harmadik leggyorsabb időt a Mercedesek mögött. A Ferrarik a spielbergi mélyrepülés után most könnyedén jutottak Q3-ba a McLarenekkel együtt, és ez még Pierre Gaslynek is sikerült, noha az egész időmérő alatt motorproblémákat jelzett az Alpha Tauri mérnökei felé.
A Q3-ban Hamilton új pályacsúcs felállításával jelentkezett be a pole-ra: első emberként ment be 1:14 alá a Hungaroring ezen vonalvezetésén, 1:13,613-mal, Bottas pedig követte őt ebbe a zónába, bár három tizeddel lassabb idővel. Stroll harmadikként sorolt be mögéjük az első próbálkozások után, Perez idejét azonban törölték a pálya kiszélesítése miatt. A második menetekre Stroll javított, de Bottas elkapásához ez sem volt elég, Perez pedig sikeresen bejött a 4. helyre, így bebiztosítva a második rajtsort a Racing Pointnak, más ugyanis nem ért a nyomukba. Ezúttal azért már nem volt olyan kiábrándító a Ferrari produkciója sem, Vettel és Leclerc behúzták a harmadik rajtsort, noha egy másodperc feletti lemaradással a pole-hoz képest. Csalódást okozott viszont a Red Bull, a tavalyi pole-pozíciós Verstappennek gondjai voltak az autóval az utolsó szakaszban, így csak a hetedik lett a két McLaren előtt, amelyektől szintén több volt várható az elmúlt két futam után.
Bottas az utolsó gyorsköre során tudott a legközelebb kerülni csapattársához, de mivel Hamilton is javított egy kicsit, így a britnek maradt egy tizednyi előnye, amivel behúzta hungaroringi 7. és Formula-1-es karrierje 90. pole-pozícióját. A belebegtetett eső végül elmaradt, de vasárnap sem lehetnek biztosak benne a csapatok, hogy száraz marad az idő.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:13.447 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:13.554 | 0.107 |
3 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:14.377 | 0.930 |
4 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:14.545 | 1.098 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:14.774 | 1.327 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:14.817 | 1.370 |
7 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:14.849 | 1.402 |
8 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:14.966 | 1.519 |
9 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:15.027 | 1.580 |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | - | - |
Q2 | ||||
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:15.661 | 1.400 |
12 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:15.698 | 1.437 |
13 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:15.715 | 1.454 |
14 | Esteban Ocon | Renault | 1:15.742 | 1.481 |
15 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:16.544 | 2.283 |
Q1 | ||||
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:16.152 | 1.471 |
17 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:16.204 | 1.523 |
18 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:16.407 | 1.726 |
19 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.506 | 1.825 |
20 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.614 | 1.933 |