A Mercedes csapata a 2020-as téli teszten rengette meg a Formula-1 világát, amikor először pályára vitte a kéttengelyű kormányzással ellátott autóját. A DAS-ra keresztelt megoldásnak köszönhetően a kormány előre-hátra mozgatásával menet közben állítható az első kerekek széttartása, így befolyásolható azok hőmérséklete. A február óta eltelt hónapok egyik nagy kérdése volt, vajon körönként mennyit jelent ez a csapat számára. Most maga Toto Wolff beszélt erről, aki szerint a megoldás előnyei egyelőre nem a köridőkben mutatkoznak meg, habár abban bízik, később erről is beszámolhat.
"Úgy gondolom, hogy az F1-ben az embereket az innovációk érdeklik, amelyek gyökeres változást idéznek elő. A legutóbbi ehhez hasonló dolog a befújt diffúzor volt, de azóta a minimális előnyöket jelentő újítások nyertek teret. Ebben a tekintetben a DAS egy nagyszerű találmány, ami új dimenziót ad a kormányzásnak, és idővel remélhetőleg extra teljesítménnyel is szolgál. Részletekbe nem mennék bele, de azt ma még nem mondhatom el róla, hogy gyökeres változást jelentene számunkra. A mögötte húzódó ötlet nagyszerű, és imádom, hogy mi állunk elő ilyen újításokkal" - idézte a csapatfőnök szavait az Autosport.
A DAS természetesen a rivális csapatokban is számos kérdést felvetett. Ahogy az F1-ben megszokhattuk, a megoldás feljelentése sem maradhatott el: A Red Bull az eszköz első hivatalos használata után, vagyis az Osztrák Nagydíj pénteki napját követően óvást nyújtott be az FIA felé. Céljuk ezzel elsősorban nem is az volt, hogy a csapatnak keresztbe tegyenek, hanem a kérdéseikre keresték a válaszokat. Wolff jó néven vette, hogy az óvással nem várták meg a vasárnapi futam végét, aminek végeredményét beárnyékolta volna az utólagos vizsgálat.
"Tetszik a döntésük sportszerűsége. Nyilvánvalóan rendben van az óvás, fordított esetben mi is ezt tettük volna. Örülök, hogy az FIA következetesen döntöttt a kérdésről. Természetesen sokat tárgyaltunk velük, hiszen nem akartunk egy olyan eszközzel pályára hajtani, amit túlzásnak tartanak" - tette hozzá.