A Ferrari mérnökei vakvágánynak minősítették a Ferrari SF1000 eredeti, barcelonai teszteken kipróbált verzióját, ezért újratervezett aerodinamikai csomagot fejlesztettek. Idő hiányában – a 63 napos kötelező leállás megkötötte a csapat kezét – a szezon harmadik futamát, a Magyar Nagydíjat jelölték ki a fejlesztések bevetésének időpontjaként.
Miután azonban a csapat szenvedett a Red Bull Ring két menete közül az elsőben, gyorsítottak a fejlesztési ütemen. A Ferrari.com-on megjelent hírből kiderül: a Magyar Nagydíjra szánt csomagot előrehozzák az előttünk álló versenyhétvégére. Ha nem sikerül a feszes menetrendet tartani, legalább az alkatrészek egy részét bevetik a Stájer Nagydíjon, hogy helyzetük ne legyen olyan rossz, mint múlt hétvégén volt.
„Egy olyan csapat, mint a Ferrari, nem ilyen rajtpozíciókat érdemel, ezért azonnali választ kell adnunk. Egyértelmű, hogy minden fronton fejlődni kell” – idézi a Ferrari oldala a vezérigazgatót, Louis Camillerit, aki Leclerc dobogós helyezésével elégedett lehet, az időmérőn elért hetedik és 11. rajtkockával annál kevésbé. „Az egyedüli megoldás a reagálás, és örömmel tölt el az azonnali reakció és munka, amit Mattia és csapata végez minden szinten.”
„Nem csupán arról van szó, hogy ma hozzuk a pályára azt, amivel holnapra akartunk elkészülni, hanem a következő versenyekre szánt fejlesztési program felgyorsításáról is. Ez egy egységes csapat válasza, akik felgyűrik az ingujjat és szembenéznek az előttük álló problémákkal siránkozás nélkül. Új ciklus kezdetén állunk hosszú távú tervvel. Semmilyen akadály nem tántoríthat el a kijelölt úttól, és teljes mértékben bízom Mattiában és a csapatban, ami a hiányosságainkkal való megbirkózást illeti” – ismételte meg Camilleri, hogy továbbra sem rendült meg Mattia Binotto csapatfőnök támogatottsága.