Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 14. péntek
F1

Parádés káosz közepette nyert Bottas

Verstappen és Hamilton drámája, meghibásodások sora és Bottas érinthetetlensége jellemezte Ausztriában az év első F1-es futamát. A Ferrari és a McLaren potyázott egy-egy dobogós helyet.

A lámpák elalvását talán a harmadik helyről rajtoló Lando Norris kapta el legjobban, aki a féktávra szinte felért a másodikról rajtoló Max Verstappen mellé, miközben Valtteri Bottas kényelmesen fordult az első helyen. Hátrébb Lewis Hamilton Alex Albonnal koccant, Charles Leclerc pedig Sergio Perezzel vívott parázs csatát. A kör végére az első kilenc sorrendje nem változott, Sebastian Vettel felkapaszkodott a tizedik helyre. 

EcKj92OX0AA7Dmo



Hamilton számára Norris és Albon megelőzése sem jelentett nagy kihívást, a tizedik körre mindkettejüket maga mögé utasítva feljött a harmadik helyre, Bottas és Verstappen mögé.

Másodpercekkel később aztán jött a dráma. Verstappen autója elektronikai hiba miatt lelassult, a Red Bull kezei közül hazai pályán csúszott ki a futamgyőzelem lehetősége, miközben Hamilton visszakapta a második helyet. Vettel is műszaki hibákból profitált, mögüle Daniel Ricciardo állt ki csúnyán dadogó motorral, előtte pedig Lance Stroll jelentett motorhibát, és lassult le. A 22. körre a harmadik technikai jellegű kiesést könyvelhettük el.

A 26. körben biztonsági autót küldtek a pályára, miután Kevin Magnussen Haasa fékhiba miatt megpördült, és a pálya szélén ragadt. A mezőny azonnal reagált, szinte mindenki bokszba hajtott. A Mercedes körön belül cserélt mindkét autóján kereket, miközben Norris és Perez kis híján összeütközött a bokszban. Bottas 4,5 másodperces előnye felszívódott.

Az újraindítás viszonylag simán zajlott, kivétel Vettelnek. A német borzasztóan messziről próbált bevetődni az előtte hetedik helyen haladó Sainz mellé, de elfékezte a kanyart, így a tavalyi piruettekhez hasonlót mutatott be, és visszaesett az utolsó előtti helyre.

Ezt követően hosszú időre befagytak a frontvonalak. Bottast egy másodpercen belül üldözte Hamilton, őket Albon követte nagyobb lemaradásban. A fekete páros autóiban időközben kritikus szenzorhibát észleltek a sebességváltóban, ezért a rázókövek elkerülését kérték tőlük. 

Az 52. körben újabb biztonsági autós fázis kezdődött, amikor George Russell autójában feladta a küzdelmet a Mercedes-motor. A néhány körrel későbbi ismételt újraindítás mindössze néhány kanyarig tartott, Kimi Raikkönen autójáról a jobb első kerék nemes egyszerűséggel levált, így a finn a célegyenesben ragadt.

EcK0CLjWAAAOn25

Ha ennyi dráma nem lett volna elég, a harmadik újraindítás után Hamiltont Albon támadta meg puhább gumikon, és pattant le a Mercedes kerekéről, miután Hamilton nem hagyott neki elég helyet a kanyarkijáraton. A thai az utolsó helyre esett vissza, a mercedeses pedig 5 másodperces büntetést kapott. A bokszutcai gyorshajtásért szintén büntetett Sergio Perez Lando Norrisszal ütközött, Charles Leclerc és Lando Norris lesipuskásként felkapaszkodott Bottas mögé a dobogóra.

 Az Osztrák Nagydíj végeredménye:

EcLBP9ZWAAAe9VW

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?