2019. december 1-je után először rendezett tétre menő eseményt a Formula-1, amikor a mezőny pályára hajtott a szezonnyitó Osztrák Nagydíj időmérő edzésén. A teszt- és edzéseredmények ugyan valamennyire már körvonalazták az erőviszonyokat, mégis érdekes válaszokat kaphattunk ettől az egyórás kvalifikációtól, ahol már senkinek nem volt oka rejtegetni a tempóját. A lebonyolítás változatlan maradt a tavalyi évhez képest, a húszfős mezőnyre három szakaszból álló időmérő várt, amelynek első és második szakaszát követően egyaránt az öt leglassabb köridőt futó versenyző esett ki.
Az első, 18 perces szakasz máris további megerősítést adott azt illetően, hogy a Racing Point komoly szintet lépett az idei évre, hiszen Lance Stroll és Sergio Perez is a mezőny első harmadába elegendő köridőkre voltak képesek. Az első szakaszt Max Verstappen zárta az élen a Mercedesek előtt, érdekes volt viszont figyelni, hogyan alakulnak a helyezések a kiesőzónában. Végül a két Alfa Romeo, a két Williams és Kevin Magnussen búcsúzott legkorábban, ami a tavalyi erőviszonyokat ismerve talán nem figyelemfelkeltő, ám a mostani eredmények alapján a Williams alaposan ledolgozta tavalyi hatalmas hátrányát a többiekhez képest: George Russell mindkét Alfát megelőzte, amelyeken viszont visszaesés jelei látszanak: Kimi Raikkönen mindössze a 19. lett.
A Q2-ben a Mercedesek már rendesen elléptek az üldözőktől, Bottas és Hamilton is 1:04,1-es körrel zárt, az utolsó pillanatban a harmadik helyre ugró Alexander Albont is nagyjából fél másodperccel verve. Mögötte a Racing Pointok és a McLarenek alkottak szendvicset, majd jött Verstappen, aki egyedüliként a közepes keverékű gumikkal jutott be a Q3-ba, így azokon rajtolhat a futamon. A negyedórás periódus negatív szenzációja azonban a Ferrari gyenge formájának felszínre bukkanása volt: Charles Leclerc is hitetlenkedve vette tudomásul, hogy csak az utolsó, 10. helyen jutott tovább, a nála 54 ezreddel lassabb csapattársa, Sebastian Vettel azonban a 11. helyen búcsúzott. Ezen állás szerint a Ferrari a középmezőny kellős közepén tanyázik jelenleg.
A Q3 előtt már nehéz volt elképzelni, hogy ne a Mercedesé legyen a pole, és Bottas rögtön be is jelentkezett erre, amikor új pályacsúcsot futva 1:02,939-et jegyzett, amivel még Hamilton sem tudta tartani a lépést. A második próbálkozások idejére is maradt azonban izgalom: Bottas hibázott és átszánkázott a füvön, ezzel számára elszállt az esély a javításra. Hamilton képes volt javítani, de 12 ezreddel így is elmaradt csapattársa mögött, így a szezon első rajtelsősége Bottashoz került. Verstappen a harmadik, a két Red Bull közé Lando Norris ékelődött be az egyéni legjobbjának számító negyedik helyre. A Racing Pointok a 6. és 9. hellyel a várakozásokhoz képest kissé csalódást keltően zártak, de akkor mit mondhatunk a Ferrariról, amellyel Leclerc is csak a 7. helyig tudott feljönni.
Az időmérő edzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:02.939 | - |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:02.951 | 0.012 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:03.477 | 0.538 |
4 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:03.626 | 0.687 |
5 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:03.868 | 0.929 |
6 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:03.868 | 0.929 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:03.923 | 0.984 |
8 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:03.971 | 1.032 |
9 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:04.029 | 1.090 |
10 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:04.239 | 1.300 |
11 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:04.206 | 1.267 |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Honda | 1:04.305 | 1.366 |
13 | Daniil Kvyat | AlphaTauri-Honda | 1:04.431 | 1.492 |
14 | Esteban Ocon | Renault | 1:04.643 | 1.704 |
15 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:04.691 | 1.752 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:05.164 | 2.225 |
17 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:05.167 | 2.228 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.175 | 2.236 |
19 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:05.224 | 2.285 |
20 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:05.757 | 2.818 |