Az már a téli teszteken is egyértelműnek tűnt, hogy a 2020-as Ferrari nem sikerült a legjobban, s ezt egyelőre az Osztrák Nagydíj szabadedzései is igazolni látszanak. Mattia Binottót természetesen erről is kérdezték a két tréning között tartott sajtótájékoztatón: a csapatfőnök elmondta, a gyenge teljesítményt elsősorban korrelációs problémák okozzák, azaz a pályán nem ugyanazokat az adatokat tapasztalják, mint az aerodinamikai csomag tervezése során.
„A téli teszteken nem úgy teljesített az autó, ahogy arra számítottunk. Nem ugyanazt produkálta az autó a pályán, mint a tervezés során, szóval nem volt egyezés a tervezőasztal és a pálya között” – idézi Binottót a Motorsport.com szaklap. „Nyilvánvalóan először ezt kell megértenünk. Ezt a folyamatot már akkor megkezdtük, amikor visszatértünk a gyárba, a karantén ideje alatt viszont ez nem volt lehetséges. Úgy vélem, rájöttünk, hogy főként az aerodinamikai szempontjából volt néhány korrelációs probléma.”
„Igazából próbáltuk a projektet abba az irányba hajtani, hogy több leszorítóerőt nyerjünk, ami tavaly a fő gyengeségünk volt” – mutatott rá a Scuderia F1-es főnöke. „Úgy gondolom, végül az, amit kifejlesztettünk aerodinamikailag, az túl gyenge lett a pályán.”
Binotto hozzátette: a két hét múlva esedékes Magyar Nagydíjra tervezett újítási csomag csupán az első lépés lesz, és reméli, hogy a megfelelő irányba állíthatják az idei versenygép fejlesztéseit.