DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Mercedes az aeroszabály miatt is panaszkodott

Ross Brawn beszélt erről - végül sikerült meggyőznie a csapatot arról, hogy ez nekik is jó lehet, ezt a rendszert pedig inkább az NFL-drafthoz hasonlította az esélykiegyenlítés helyett.

2021-től korlátozzák majd a Formula-1-ben az aerodinamikára fordítható időt és erőforrást annak tükrében, hogy ki milyen eredményt ért el az előző bajnokságban - vagyis aki leghátul van, az fejlesztheti a legtöbbet ezen a téren, aki pedig legelöl zárt, az nem nagyon. Emiatt először természetesen reklamált a Mercedes, de Ross Brawn azért csak megvilágította nekik, hogy ez miről szól - Toto Wolff és csapata erről már csak annyit mondott, hogy milyen jó dolog.

00118020_596



"Ez egy udvarias gesztus" - fogalmazott Brawn a Motorsportnak a szabályról, kiemelve, hogy ez egyáltalán nem esélykiegyenlítés, mint amilyen például a leszavazott fordított rajtrács lenne. "Semmilyen előnybe nem kerül egyetlen pilóta sem a pályán, ez inkább olyan, mint az NFL-draft, ahol a legrosszabb csapat választhat először, de attól még teljesítenie kell, nem kap pontokat" - magyarázta.

"A Mercedes egyik embere panaszkodott nekem erre, aztán azt mondtam neki: 'Te azt feltételezed, hogy mindig nyerni fogtok, de egy pillanatra gondolj bele, hogy ha másodikak, vagy harmadikak lesztek, nem lenne jó egy kis segítség?' Aztán hirtelen leesett neki, hogy ha nem nyernek, akkor ez hasznos lesz számukra is" - tette hozzá a Mercedesszel kapcsolatban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: