DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Oconnak fájt Verstappen előléptetése

A két pilóta rivalizálása egészen a gokartos időkig visszanyúlik, ezért a 2014-ben bizonytalan jövő elé néző Ocont érzékenyen érintette, hogy ellenfele F1-es szerződést írhatott alá.

Bár a Formula-1-es mezőnyön végignézve azt gondolhatnánk, ezek a pilóták a száguldó cirkusz előtti időkben mind a saját útjukat járták, de ez nem fedi teljesen a valóságot. A piramis csúcsa közeli néhány szintre annyira kevesen jutnak el, hogy egy generáción belül a versenyzők az F1 felé menetelve gyakran egymást „kísérik”. Ez történt Esteban Oconnal és Max Verstappennel is, akiknek közös múltja egészen az előző évtized elejére visszanyúlik. Ezeket az emlékeket felidézve Ocon az F1.comnak elárulta, az egyik szezon végén különösen fájó helyzetbe került. Míg ő aktuális F3-as bajnokként nem talált magának ülést a következő évre, addig Verstappen aláírt a Toro Rosso istállójával.

 ocon-verstappen1



„Megnyertem a Formula-3-as bajnoki címet, és kemény volt azzal szembesülnöm, hogy Max F1-es szerződést írt alá. Szép teljesítmény, de nehéz volt lenyelnem. Harmadik volt a bajnokságban, amit én nyertem meg, mégis nekem nem volt helyem egyetlen kategóriában sem. GP2-ben teljesítettem pár tesztet, de semmi hivatalos. Nehéz pillanat volt, mert nem tartottam semerre, de ezt végül motivációnak használtam. Tudtam, hogy ha az F1-be akarok jutni, akkor keményen kell dolgoznom. A végső célom ez volt” – nyilatkozta a francia, akinek végül 2016-ban sikerült az F1-be jutnia.

Ocon és Verstappen már fiatal korukban egymásra találtak a pályán. 2010-ben már egymás ellen gokartoztak, rivalizálásuk azonban a Formula-3-ban csúcsosodott ki. „Maxszel mindig hasonló szinten mozogtunk – néha túlságosan is! 2011-ben bajnoki címért küzdöttünk, amit végül ő nyert. Emlékszem egy olaszországi versenyre, amit én nyertem meg, de mi ketten emelkedtünk ki a mezőnyből. Ott kezdődött a rivalizálás, ami később még nagyobbra nőtt. Max fejlődött, kihívást jelentett számomra, majd hirtelen ő jelentette a mércét.”

„Volt, amit úgy neveztünk, a ’hármas rekord’, ami a versenyhétvége összes futamának megnyerését jelentette. Előbb neki sikerült, majd a következő hétvégén nekem. Folyton ezért küzdöttük” – emlékezett vissza a Renault pilótája.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: