DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Marko: A Red Bull az élen, a Ferrari lemaradt

A szezonnyitó közeledtével ismét aktuálissá vált az F1-es erősorrend témája, amivel kapcsolatban Helmut Markónak határozott elképzelései vannak. Szerinte a Red Bull és a Mercedes egy szintet képvisel.

Hosszú hónapok várakozása után ismét eljött az időszak, amikor érdemes szót ejtenünk a Formula-1 erőviszonyairól. Mindössze három hét múlva a mezőny megérkezik a szezonnyitó helyszínéül szolgáló Spielbergbe, ahol végre újra felbőgnek a versenymotorok. Mivel az F1-ben az utóbbi több mint száz nap döntő hányada csak kevés munkával, ám annál több türelmes várakozással telt, így egy erősorrendet kizárólag a februári barcelonai teszt adatai alapján tudunk felállítani. A Red Bull tanácsadója ezeket figyelembe véve röviden közölte elképzeléseit az élmezőny helyzetéről. „A Mercedes és a Red Bull csatájára számítunk. Meglátásaink szerint a Ferrari nincs az élmezőny szintjén” – árulta el Helmut Marko.

 rb-ferrari-action



Meglátásait Marc Surer is alátámasztja. A jelenleg kommentátorként tevékenykedő ex-versenyző szerint a Ferrari idén egy olyan koncepcióra tért át, amiről nem rendelkezik kellő tapasztalattal. „Az erősorrendben februári teszt óta szinte semmi sem változott. Akkor egyértelműen a Mercedes és a Red Bull diktálta a tempót, miközben a Ferrari mögöttük kullogott. Az FIA korlátozásai miatt vissza kellett fogniuk a motort, aminek Barcelonában egyértelmű bizonyítéka volt. Nincs elég nagy végsebességük. Az autó hátuljának enyhe megemelésével egy új koncepcióra álltak át, amit a Red Bull vezető tervezőjétől, Adrian Newey-tól lestek el. Egy ilyen autó megértéséhez komoly tapasztalat és számos megtett kilométer szükséges, ezekkel a Ferrari nem rendelkezik. Még a legjobb szimulátor sem kompenzál egy ekkora hiányosságot” – közölte.

A szezonnyitó verseny helyszínéül szolgáló pálya tulajdonosaként a Red Bull komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy az F1-es idény Európában elrajtolhasson, az első nyolc fordulón kívül azonban bizonytalan a helyzet. Az is előfordulhat, hogy a kontinensen kívül sehová sem tud majd elutazni a mezőny, így Marko szerint bizonyos területekre minden eddiginél nagyobb hangsúly helyeződik. „Mivel nem tudjuk, végül hány futam megrendezésére lesz lehetőségünk, mindegyik versenyhétvége értéke megnő. A megbízhatóságnak kulcsszerepe lesz a világbajnokságban. Minden hiba a győzelembe kerülhet” – nyilatkozta az F1-Insidernek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: