A Formula-1 biztonságának további növelése érdekében folytatott vizsgálatot a Nemzetközi Automobil Szövetség. 28 súlyos és halálos kimenetelű balesetet vettek górcső alá, amelyek hasznos tanulságokkal szolgáltak a jövőbeli tragédiák elkerülése érdekében. Több javaslatot terjesztettek a Formula-1 elé.
Először is új funkciókkal látnák el az autók hátulján elhelyezett, esőben használt helyzetjelzőket. A szakemberek szerint rossz látási viszonyok között nagyban javítaná a balesetek elkerülésének kockázatát, ha a jelenleg piros színű fényforrások például sárga zászlós fázis alatt színt váltanának, vagy azt jeleznék, ha az elöl haladó egy lassú zónához érkezett.
Másodsorban az autók karosszériáját célozzaákmeg, miután súlyos kockázati tényezőnek találták, hogy azok nagy erejű becsapódás során két különálló részre szakadhatnak. Ez a jelenség minden bizonnyal Anthoine Hubert sajnálatos tavalyi balesetével került terítékre, miután a pilóta Formula-2-es autójának bukócellája egy óriási oldalirányú ütés következtében levált az erőforrást, sebességváltót és futóművet tömörítő hátsó elemegyüttesről. Az FIA a hasonló esetek elkerülése érdekében olyan módon „láncolná” egymáshoz a szóban forgó elemeket, ahogy az elszabaduló kerekeket rögzítik a futóműhöz.
A szövetség emellett növelne az elülső és oldalsó energiaelnyelő zónák hatékonyságán, guminyomás-ellenőrző rendszerrel jelezné a pilóták felé a lassú defekteket, valamint olyan módon változtatna a kisebb karosszériaelemek anyagán, hogy azok kisebb eséllyel törjenek le.