DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Ismét kivonulást emlegetett a Ferrari főnöke

Újra előkerült a maranellóiak ütőkártyája: Mattia Binotto túl drasztikusnak tartja az F1 költségcsökkentési törekvéseit, ezért szóba hozta az istálló kivonulását a sorozatból.

A koronavírus-járvány kitörése mélyütésként hatott a Formula-1 életére, hiszen a csapatok a folyamatos versenyzésből élnek, a 2020-as szezon viszont már most hónapokkal lerövidült, és senki sem tudja, mennyi menthető meg belőle. Az F1 tulajdonosai az FIA-val és a csapatokkal tehát azon dolgoznak, hogy az összes érintett fél átvészelje ezt az időszakot. Ehhez azonban össze kell húzniuk a nadrágszíjat. Korábbi tárgyalások eredményeként 2021-ben az istállók maximum 175 millió dollárból gazdálkodhatnak, ám a kisebbek amellett lobbiznak, hogy a krízist figyelembe véve ezt a korlátot még alacsonyabbra helyezzék.

 binotto-leclerc-20191



Múlt héten szóba jött egy 145 milliós plafon bevezetése, ami 2022-ben 130-ra csökkenne, ám ez többekből ellenállást váltott ki. A Ferrari csapatfőnöke elhintette, ez akár a vörösök visszavonulását is eredményezheti. „A 145 millió dollár is egy új és kihívást jelentő elvárás ahhoz képest, amire tavaly júniusban rábólintottunk. Főleg az emberi erőforrásokat érintő jelentős áldozatok nélkül nem teljesíthető. Nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, hogy a versenyzői DNS-ünket máshol akarjuk kamatoztatni” – idézte a Guardian Mattia Binottót, aki szerint a Formula-1 mezőnye nem elég egységes ahhoz, hogy egy egyszerű tollvonással olcsóbbá tegyék a versenyzést.

„Az F1 különféle felépítésű csapatokat vonultat fel. Különböző országokban, eltérő törvények alatt, a saját munkamódszereikkel működnek, így nincs mód lineáris költségcsökkentésre. Tisztában vagyunk vele, hogy most az egész világ egy különösen nehéz időszakon megy keresztül, de nem hozhatunk elhamarkodott döntéseket.”

Szerinte a túl drasztikus intézkedések eltompítanák a sorozat fényét. „Technológia és teljesítmény terén az F1-nek kell az autósport csúcsát képviselnie. Vonzónak kell lennie a gyártók és a támogatók számára, akik ennek a tekintélyes sorozatnak a részévé akarnak válni. Ha drasztikus költségcsökkentésbe kezdünk, akkor azt kockáztatjuk, hogy még közelebb kerülünk az alsóbb kategóriákhoz” – hangsúlyozta.

A Ferrari azonban nemcsak panaszkodik a jelenlegi helyzetre, ötlete is van a megoldásra. Mivel manapság több kisebb istálló a nagyoktól vásárol alkatrészeket (megúszva ezzel a fejlesztési költségeket), ezért a Ferrari egy olyan kétszintű költségplafont alkalmazna, ami figyelembe veszi a nagyobb csapatok extra költségeit. Hamarosan kiderül, ehhez az ötlethez mit szól a többi csapat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: