Michael Schumacher három év kihagyás után, 2010-ben tért vissza a Formula-1-be a Mercedes színeiben, és sokan diadalmenetre számítottak a német korábbi sikerei és a Brawn GP 2009-es tarolása után (azt a csapatot vásárolta fel a Mercedes). Az eredmények azonban elmaradtak, a hétszeres vb-győztes mindössze egyetlen dobogós helyezést ért el a három idény során.
Nemrég a legendás tervező, John Barnard, aki régebben maga is dolgozott együtt Schumacherrel, a pilóta egyedi vezetési stílusát nevezte meg a küszködés okaként. Most megkérdezték Barnard véleményéről a versenyző korábbi menedzserét, Willi Webert, aki egyetértett a szakemberrel:
„100 százalékig ugyanígy látom” – nyilatkozta Weber a Kolner Express újságnak. „Michaelnek megvolt ez az egyedi autóbeállítása a stílusához, és ezt nem kapta meg a Mercedestől. Az újabb autókat más irányba fejlesztették, és Michael nem tudta úgy befolyásolni a technológiát, mint annak idején a Benettonnál vagy a Ferrarinál. Ez igaz, de miután Ross [Brawn, az akkori csapatvezető – a szerk.] nem tudott sokat javítani az autón 2009 után, és Rosberg lett hirtelen a gyorsabb, Michael ezt már nem tudta kompenzálni.”
„Más technológia volt már és új generációba tartozó pilóták, noha Michael ugyanolyan fitt volt, mint mindig. Michael megbukott a Mercedesnél. Bárcsak hallgatott volna rám. Mindent megpróbált, és Rosberggel közösen gyorsabbá tették az autót, így tudtak olyan sokszor világbajnokok lenni. De a visszatérés így is szükségtelen volt.”