Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 2. kedd
F1

Dekára mérnék a fejlesztéseket 2021-ben

Fejlesztési zsetonrendszert vezetnének be a „fejlesztésmentes” holtszezonban a Formula-1-es istállók, legalábbis ez a felvetés kapott széleskörű támogatást a csapatvezetők legutóbbi tanácskozásán.

Bár a Formula-1 látnivalóval ezenben az ínséges időkben nem szolgál, megbeszélnivaló azonban annál több akad a háttérben, így a tíz csapatvezető a sportág fő döntéshozóival, Chase Carey-vel, Jean Todttal és Ross Brawnnal hétfőn is lebonyolított egy tanácskozást – a kor szellemének megfelelően telefonon keresztül.

A tanácskozás fő témáit a járványügyi helyzet által generált új kihívások jelentették, hiszen az Ausztrál Nagydíj lefújása és a többi futam elmaradása által olyan kérdések váltak kulcsfontosságúvá, amelyek egy hónappal ezelőtt még nem is voltak napirenden.

ferrari



A résztvevők igyekeztek továbbgondolni, pontosítani az elmúlt hetekben elfogadott szabályváltoztatásokat. Az már tudvalevő, hogy rendhagyó módon 2021-re egyik csapat sem építhet új karosszériát, és csak az autók bizonyos technikai összetevőinek módosítása lesz megengedett. Ám mivel az istállók álláspontja eltér abban, hogy mely területeket legyen szabad fejleszteni, körvonalazódott egy zsetonrendszer bevezetésének ötlete. Ennek értelmében az autók bizonyos fejlesztési területeit egységekre osztanák, és minden csapatnak azonos egységnyi fejlesztést lesz szabad véghez vinnie 2021 során a saját választása szerinti területen. A felvetést még jóvá kell hagynia az F1 Bizottságnak és a Motorsport Világtanácsnak, de az Autosport értesülései szerint a csapatok körében széleskörű támogatást kapott az ötlet. Egy ilyen „zsetonrendszer” már nem lenne teljesen idegen az F1-től, hiszen a hibrid korszak kezdetén a motorfejlesztéseket ilyen metódus mentén szabályozták.

 

Az idei szezont illetően pedig arra is egyre nagyobb az esély, hogy a csapatok kötelező gyárbezárását egységesen még hosszabb időre nyújtják el, mivel valószínűnek tűnik, hogy április végén sem fog még tudni minden istállónál azonos tempóban megkezdődni a munka, ráadásul a szezonkezdet időpontja továbbra is képlékeny.

Az F1-es vezetők tanácskozásának további részletei, köztük a költséglimit módosítási javaslatai ide kattintva olvashatók.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?