Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 1. hétfő
F1

A Ferrarinak is volt egy hasonló DAS-rendszere tavaly?

Úgy tűnik, hogy a Mercedes idén nagyot szóló trükkje egy bizonyos formában a Ferrarinál is működött már tavaly. Nem véletlen, hogy a maranellóiak nem reklamáltak a rivális megoldása miatt?

A Mercedes az idei téli tesztek során húzta elő a nagy port kavaró DAS-rendszerét, amelynek köszönhetően a pilóták menet közben változtathatták az első kerekek helyzetét - a szabály egy kiskapuját használták ki, de az FIA hamar tudatta mindenkivel, hogy a következő szezontól ez a megoldás nem lesz legális. A Red Bull egyértelművé tette, hogy megóvja az eszközt, ha versenyben is használja a Mercedes, a Ferrari viszont teljes csendben figyelte az eseményeket, nem reklamált.

16_4



Nos, a Motorsport információi szerint ez nem véletlen: nem pont ugyanezt, de egy hasonló megoldást a vörösök is alkalmaztak 2019-ben. A portál szerint a PAS (Power Assisted System) a Mercedes által bemutatott DAS több előnyét is produkálta, bár nem pontosan úgy működött. A Motorsport arról ír, hogy a Ferrari a Francia Nagydíjtól kezdve használta az eszközt és a Haas számára is elérhetővé tette, egyúttal azt tervezi, hogy idén is használni fogja mindkét csapat.

A portál szerint egyébként a Mercedes is a PAS-t használta tavaly, amely különleges kormányzást biztosított az autó számára, emiatt tudtak ilyen hatékonyak lenni a lassú kanyarokban és emiatt kezelték ennyire jól a gumikat. A Ferrari megoldása eltért a riválisétől, de ők is a kormányzással (a két kerék elfordulási szögével kanyar közben) trükköztek, csak a Mercedes idénre egy ennél jóval látványosabb verzióval állt elő, ezt nevezték el DAS-rendszernek. A Motorsport szerint a DAS már jobban kalibrálható, kifinomultabb megoldás a PAS-hoz képest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?