A koronavírus-járvány következményei a Formula-1-en is elhatalmasodtak: nem tudni, mikor rendezhetik meg a 2020-as szezon első versenyét, nem tudni, mi lesz az elhalasztott futamokkal, és igazából még arra sincs garancia, hogy lesz egyáltalán világbajnokság az idei évben. Persze az F1 és az FIA vezetősége és a csapatok úgy készülnek, hogy lesz (a realista becslések szerint monacói vagy azerbajdzsáni kezdéssel), és ennek jegyében cselekszenek úgy, hogy a lehető legtöbbet ki lehessen hozni egy potenciálisan csak júniusban megkezdődő szezonból.
Ebben a naptárkáoszban az egyik első dolog, ami biztosra vehető volt, és amiben a csapatok egyetértettek, az az, hogy a hagyományos nyári szünet az ismert formájában idén már biztosan nem fog megvalósulni. Idén ugyanis ennek alkalmazása azt jelentené, hogy a későtavaszi kezdés után pusztán két hónappal a csapatok máris pihenőre vonulnának, amikor is a Magyar Nagydíj és a Belga Nagydíj közötti egy hónapban két hétre mindenkinek kötelező leállítani a munkát a gyárakban. Az idei rendkívüli állapotok között ez időpazarlás lenne, annál is inkább, hiszen a terv szerint – amennyiben lehetséges lesz versenyeket rendezni – ezeket az augusztusi heteket is az elmaradt nagydíjhétvégék pótlására fordítanák.
A Racer értesülései szerint a nyári szünetet ugyan idén is megtartják, viszont tavasszal, hiszen a koronavírus-járvány miatt most van olyan csendes időszak, amikor fájdalommentesen el lehet rendelni a költségcsökkentést és a személyzet pihenését szolgáló gyárbezárásokat. A lap úgy tudja, hogy a szokásos kettő helyett most a rendkívüli helyzet miatt három hétig kell minden istállónál leállnia a munkának, ezt pedig március 23. és április vége közé kell beütemezniük. A módosítás elfogadásához kétharmados többségre volt szükség, de a lap információi szerint a tíz csapat egyhangúlag kiállt mellette.
Azért is kedvező időpontban jön ez az istállók számára, hiszen némelyiküknél több csapattag is karanténban, illetve egyéni, házi megfigyelés alatt áll jelenleg a melbourne-i utazás óta, ahol a McLaren-személyzet fertőzött tagjával érintkezhettek, így pillanatnyilag nem is tudna még mindenki munkába állni. Az persze már kérdés, hogy az elkülönítés miatt most sem mindannyian tudnak a családjukkal lenni, és az utazási korlátozások mellett a szabadságolás sem lesz ugyanolyan, mint egy normális évben, ráadásul az F1-es személyzetre ezt követően egyhuzamban egy minden korábbinál erőltetettebb menet várhat a világ körül, egy akár december közepéig tartó szezonba a lehető legtöbb belesűrített futammal.