DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Nem igazán jelentett be semmit a Mercedes

Vajon mi lehetett az a hír, ami miatt a Mercedes tíz nappal a Formula-1-es szezon kezdete előtt összehívta a Daimler egyik vezetőjét, a sportigazgatót és két versenyzőjét, beharangozva, hogy a fenntartható üzleti stratégia lesz a téma?

Kedden délutánra jelentett be egy videós bejelentkezést a Mercedes F1-es sajtórészlege, amelyen a Daimler egyik vezetőségi tagja, Markus Schafer, valamint Toto Wolff, míg versenyzői fronton az F1-ből Lewis Hamilton, a Formula-E-ből pedig Nyck de Vries volt jelen. A Mercedes F1-ben való maradása körül az elmúlt hetekben felmerült bizonytalanság ismeretében talán volt, aki egy ezzel kapcsolatos hírt várt a jövőbeli üzleti modell tisztázása kapcsán, valójában azonban semmi ilyenre nem terelődött a szó, a beszélgetés témája a hibrid és elektromos hajtásra való átállás volt a közlekedésben, a kutatás-fejlesztésből pedig a Mercedes is jelentősen kiveszi a részét az F1-es hibrid rendszer és az elektromos FE-technológia fejlesztésével. A holland de Vries első Formula-E-ben szerzett tapasztalatairól beszélt, Hamilton kapcsán pedig felmerült, hogy a 2009-es Magyar Nagydíjon ő szerezte az első hibrid hajtású motor győzelmét az F1-ben (ami egy Mercedes volt a McLarenben), az energiavisszanyerésre alapuló, 2014 óta tartó korszakban pedig domináns teljesítményt nyújt.

ESMqrdPXkAAi3Yk



A közel félórás beszélgetés utolsó harmadában aztán Wolff, miközben az F1-es költségcsökkentés hatásait értékelte, kitért az esemény lényegére is, bejelentve, hogy két Formula-1-es gyára 2020 során nettó szénsemlegessé válik.

„Teljesen új autóink lesznek, ami nagy kihívás, és aminek izgatottan állunk elébe. Egy másik változás viszont, hogy az USA-ban székelő sportokhoz hasonlóan a Formula-1 is bevezeti a költségplafon intézményét, ami korlátozza a kiadásainkat. Ez a limit pedig lényegesen alacsonyabb annál, mint amit mi és más élcsapatok költünk jelenleg. Ez egyújabb nagy kihívás, hiszen azt jelenti, hogy újra kell strukturálnunk a csapatot és a munkafolyamatainkat. A végső cél az, hogy ezáltal összébb hozzák a mezőnyt, ami könnyen meg is valósulhat. Számunkra pedig ez lehetőség is, mert azon túl, hogy át kell szerveznünk egy eddig jól működő gépezetet, egyúttal az üzleti modellünk is átalakul és profitot termelhet. 1000 embert foglalkoztatunk Brackley-ben és 1000-et Brixworthben, akikkel vállaltuk azt a kihívást, hogy szánsemlegessé váljunk 2020 során. Nyárig elérjük, hogy a teljes energiaigényünket megújuló forrásokból szerezzük be, amire máris nagyon büszkék vagyunk.”

Ezzel a lépéssel a Mercedes már nem is az első F1-es istálló, amely nullára csökkenti a nettó CO2-kibocsátását, hiszen a McLaren wokingi gyára már 2011 végén teljesítette ezt a szintet.

Azért valamire mégiscsak lehet következtetni ebből a beszélgetésből a Mercedes Formula-1-es jövőjét illetően: a zöldülés, a csapat átszervezése iránti elkötelezettség nem azt sejteti, hogy csapot-papot hátrahagyva a márka kivonni tervezné gyári részvételét a királykategória körforgásából.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: