Az előszezoni teszt utolsó óráiban egy ideig Daniel Ricciardo neve mellett állt a leggyorsabb kör, amiből később nyolc századmásodperces lemaradással a harmadik helyezés lett, miután megelőzte őt Valtteri Bottas és Max Verstappen. A leglágyabb, C5-ös gumikon futott 1:16,276-os köre ígéretesnek tűnik, de a pilóta tudja, a teszten látott eredmények sosem adnak teljesen reális képet az erőviszonyokról. „Van az a rész, amikor visszafogottak vagyunk, mert ez csak egy teszt és a C5-öst használjuk. Nem vagyunk olyan gyors mint a Mercedes, szóval nem tudjuk, velük mi a helyzet, de nem akarok ennyire előreszaladni. Az első helyezés nem hoz lázba, de ha a C5-ösön a hatodikak lennénk, az csalódás lenne. De legalább mentünk egy jó kört, kihasználtunk egy jó gumit, szóval vannak pozitívumok.”
Ricciardo érzése szerint tudott volna a fentinél valamivel még jobb kört menni, de Bottas idei abszolút legjobbját, az 1:15,732-es etalont valószínűleg nem tudta volna túlszárnyalni. „Egy tizedet mindig lehet találni, de a legjobb esetben 1:16,0 lett volna az időm. Kétlem, hogy három tized volt még benne. A második C5-ös szettre váltva találtam két-három tizedet, szóval egy frissebbel talán még jobb is lehetett volna. Jól dolgoztunk azzal, amivel rendelkeztünk.”
Az utóbbi években a Renault egyik legnagyobb problémája a megbízhatóság volt, amiben láthatóan sikerült fejlődniük, ugyanis ők voltak a téli teszt során a legmegbízhatóbb motorgyártó. De nem ez az egyetlen terület, amelyen előrelépés történt. „Úgy érzem, összességében javult az autó egyensúlya. A hátulja most jobb, a közepesen gyors kanyarokból pedig keményebben tudunk kijönni. Egyértelműen történtek előrelépések, megbízhatóság terén erősek vagyunk. Tudom, hogy a csapat ezen nagyon sokat dolgozott. Eddig minden rendben.”