A délelőtti programot a nedves pálya hátráltatta kissé, így Valtteri Bottas is csak 47 körig jutott, mielőtt át kellett adnia a W11-est csapattársának. Hamilton viszont aztán még rosszabbul járt, hiszen 14. köre során megállt a Mercedes motorja, és a garázsba való visszatérést követően az utolsó órákra már nem is térhetett vissza a pályára. Fontos megjegyezni a Williamsnél tapasztalt Mercedes-motorhibák fényében, hogy ebben az esetben nem közvetlenül az erőforrás ment tönkre, hanem az olajnyomás ért el olyan értéket, amit a rendszer észlelt, és elővigyázatosságból lekapcsolta a motort. A Mercedes mindenesetre így csak 61 kört tett meg a nap során, amivel az aktivitási tabella legalján zárta a csütörtököt.
„A mai tesztelés nem igazán alakult a tervek szerint, de holnap erősebben térünk vissza” – bizakodott Hamilton a barcelonai paddockban összegyűlt újságírók előtt nyilatkozva. „Ezúttal csupán 14 kör jutott nekem, de ez a 14 alatt minden jónak érződött. Persze nem ideális, hogy ez a hiba miatt nem tudtunk egy teljes napot a pályán lenni, de így is sok mindent tanultunk, ezért nem a negatívumokkal foglalkozunk, hanem azzal, hogy milyen új területeket fedeztünk fel, amelyeken még javulásra van szükségünk. Már várom, hogy az utolsó reggelen visszatérjek a pályára és további kilométereket gyűjtsek.”
Bár a Mercedes a megtett össztáv terén még mindig az élmezőnyben tanyázik, hiszen az előző hét végén 2300-zal ők vezették a kilométertabellát, de a mostani történések fényében azért érthető James Allison technikai igazgató morgolódása.
„Amikor összesen hat tesztnap áll rendelkezésünkre, elég frusztráló az egyiknek a felét a garázsban tölteni. De így is elégedettek vagyunk azzal, amit ma tanultunk az autó viselkedéséről, és megbizonyosodtunk arról, hogy szeles körülmények között is igen tisztességes tempóra képes” – mondta Allison, elárulva a csapat utolsó napra tervezett programját: mindkét versenyző lágyabb gumikeverékeken az időmérős tempót fogja gyakorolni.